مشاور وزیر بهداشت گفت: باید در میان کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی عفاف و حجاب را گسترش دهیم.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۵۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، پیر حسین کولیوند رئیس کمیته عفاف و حجاب و مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیاء در هماش ملی حجاب و عفاف که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اظهار کرد: برای نهادینه کردن هر موضوعی در جامعه به ویژه حوزه‌هایی که ریشه‌های معرفتی و اعتقادی دارند، باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کرد.

مشاور وزیر بهداشت  افزود: برای نهادینه کردن این فرهنگ باید از برنامه‌های عملی جذاب استفاده کرد تا جوانان و نوجوانان با میل و رغبت قوی به سمت حجاب بروند.

رئیس همایش ملی حجاب و عفاف با بیان اینکه در این راه می‌توان از ظرفیت فرهنگی و علمی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان استفاده کرد، گفت: در این راه ما تلاش خود را انجام داده تا در حد توان خود شرمنده خون شهدا نباشیم.

کولیوند عنوان کرد: اصلی‌ترین پیام همایش این است که بتوانیم هرچه بیشتر بحث حجاب و عفاف را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترویج دهیم.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: واقعیت این است که ما کلام امام، مقام معظم رهبری یا آیات و احادیث بزرگان دینی را در این حوزه سرلوحه کار خود قرار دهیم، این موضوعی است که پرداختن به آن بسیار ضرورت دارد.

وی بیان کرد: این همایش کار بزرگی است ما باید به عنوان متولیان کار بیمارستانی زودتر به این موضوع می‌پرداختیم، اما این یک ایراد کاری ما بود.

وی یادآور شد: امروزه شاهد روزافزون جوانان به ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمانی هستیم که عفاف و حجاب در میان آن‌ها می‌تواند الگویی برای سایر مردم باشد.

کولیوند افزود: مسئولان نباید از مسأله حجاب و عفاف در جامعه غافل شوند؛ چراکه این امر سبب پیشرفت و ارتقاء می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن به قرآن و درس گرفتن از آموزه‌های قرآنی و استفاده از آن‌ها در انجام وظایف شخصی و اجتماعی می‌تواند جامعه را از آسیب نگه دارد، خاطرنشان کرد: توجه ما به قرآن در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیاء به گونه‌ای است که علاوه بر اقامه نماز‌های یومیه در مسجد بیمارستان، کلاس‌های آموزشی و روانخوانی و همچنین کلاس‌های تخصصی قرائت برگزار می‌شود.

وی افزود: ما افتخار داریم که در این بیمارستان به جانبازان عزیز و خانواده‌های معظم شهدا خدمت‌دهی داشته و از این ظرفیت فرهنگی و معنوی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف برای فرهنگ ایرانی، اسلامی بهره می‌گیریم.
ارسال نظرات