جمشید علی بابایی گفت: ماموریت و وظایف بچه های تبلیغات به مراتب سنگین تر از دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۶۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار بازنشسته جمشید علی بابایی، در گفتگو با خبرنگار بسیج پیرامون نقش تبلیغات در دفاع مقدس، با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) گفت: سلاح تبلیغات در میدان های جنگ برنده تر و تاثیر گذار تر است.

این یادگار دفاع مقدس، افزود: ببینید ما در دفاع مقدس بر اساس باور های دینی و اسلامی می جنگیدیم و معنویت چاشنی کار ما بود و آن باورهای دینی و ارزش های دینی، من یادم نمی رود که به اصطلاح شب های عملیات و حتی قبل از عملیات این بچه های تبلیغات بودند که روحیه ی بچه های رزمنده را در واقع به عبارتی به غلیان در می آوردند و بالانس می کردند.

وی، ادامه داد: یعنی اینکه مثلا ما آن ارتباط با خدا را که حالا می توانیم این عبادت را به کار ببریم که سیمی بین بچه رزمنده با خدا بود،؛ این سیم تبلیغات بود که این ارتباط را برقرار می کرد. باید عرض کنم که ما چنانچه اگر بچه های تبلیغات اعلام می کردند که رزمندگان ما آماده و مهیای عملیات هستند فرماندهان می پذیرفتند.

علی بابایی، خاطرنشان کرد: از لحاظ روحیه این معنویت و شارژ روحی را که لازمه ی کار موتور محرک ما بود برای عملیات، این بچه های تبلیغات بودند که مسئولیت و مأموریت این کار را داشتند و بچه هارا مهیا ، برای جان فشانی و برای خلق حماسه آماده می کردند.

وی، گفت: و این کار موثرترین و مفیدترین و شاید می توانیم بگوییم که حرف اول را بچه های تبلیغات می زدند؛ چه قبل از عملیات و زمانی هم که عملیات انجام می گرفت. شب عملیات صبح علی الطلوع بچه های تبلیغات اگر امکانش بود با همان بلندگوهای دستی، یا بلندگویی که روی خودرو نصب می کردند خودشان را پشت خاکریزها و در بین بچه ها می دیدند و با آن اشعار حماسی و عرض شود که تبلیغات بسیار موثر اگر چنانچه مثلاً بچه ها خواب بودند و بی خوابی در طول شب داشتند شارژ می شدند.

این یادگار و فرمانده دوران دفاع مقدس، تبلیغات را رابط بین عقبه و مردم با خط مقدم جبهه نبرد دانست و اضافه کرد: تبلیغات یار اصلی رزمندگان در جبهه بود و هنگامی که بچه های رزمنده در میدان جنگ می جنگیدند و مبارزه می کردند، بچه های تبلیغات بودند که از همه ی جهات حالا نماز جماعت ها، دعاها، زیارت عاشوراها و الی آخر، برپا می کردند و در کنار این رزمنده ها نقش نیروی رزمی را نیز ایفا می کردند.

علی بابایی، افزود: به هرحال بچه های تبلیغات واقعاً نقش بی بدیل و بی نظیر و آنچنان تاثیرگذاری در طول دفاع مقدس داشتند که اصلاً زبان بنده و امثالهم قادر نیست نقش بسزا و نقش بسیار تاثیرگذار آنها را بیان کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، ادامه داد: بچه های تبلیغات واقعاً از همه ی لحاظ خصوصاً روحی و آن شارژی که عرض کردم موتور محرک بچه ها بودند. بچه های تبلیغات این نقش را ایفا می کردند که ما در این رابطه شهدای بزرگی را از بچه های تبلیغات تقدیم کردیم. بچه هایی که هم می جنگیدند، هم سلاح به دوش داشتند و هم بلندگو و ابزاری که در جهت به قول معروف تبلیغات بود را حمل می کردند و در واقع توامان بحث تبلیغات و جنگ را تحمل می کردند و پا به پای بچه ها در پدافند، در آفند، در پیشروی ها، در عقب روی ها و در تمام مراحل همراه بچه ها بودند.

وی، تصریح کرد: واقعا این نقش بایستی به اعتقاد من روز به روز برجسته تر شود و ما در واقع آن جمله زیبای حضرت امام(ره) که فرمودند اقدامات و کارهایتان را برای مردم بگویید، بیان کنید این بچه های تبلیغات بودند که این رسالت را به دوش کشیدند و به زیبایی نقش آفرینی کردند و انشاالله که حق این عزیزان بر همه ی ما حلال باشد و به هرحال دین بزرگی که به گردن همه ی ما دارند بتوانیم ادا کنیم.

علی بابایی، گفت: رزمندگان تبلیغات در همه حال گمنام بودند، بچه هایی که شاید اولاً برداشت اولیه ای که این ها مثلاً یک تبلیغاتی می کردند، نماز جماعتی و و برنامه تبلیغات؛ در صورتی که بچه های تبلیغات پا به پای بچه ها شب های عملیات، بعد از عملیات و در تمام مراحل دوش به دوش بچه ها بودند و ما از این نقش بی بدیل و بی نظیر تبلیغات باید الان که 27 سال از جنگ می گذرد در واقع غافل نشویم.

این فرمانده و یادگار دفاع مقدس، افزود: الان رسالت بچه های تبلیغات این هست که دفاع مقدس را بیان کنند، ترسیم بکنند. در واقع به تصویر بکشند که آن دوران چی بود و بچه ها چیکار کردند، الان هم شاید بتوانم بگویم ماموریت و وظایف بچه های تبلیغات به مراتب سنگین تر از دوران دفاع مقدس است و ما امیدواریم که انشاالله بچه های تبلیغات بویژه رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام که یکی از تیپ های حماسه ساز، بزرگ و کارساز دوران دفاع مقدس بود، انشاالله در این نقش هم الان پررنگ تر و قوی تر ببینیم.

ارسال نظرات