روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان
آمریکا برای سلطه و چپاول از هیچ جنایتی دریغ نمی کند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۴۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگویی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر تبیین حقوق بشر آمریکایی، این تبیین را امری لازم از سوی نخبگان برای مردم دانست.

آمریکا برای سلطه و چپاول از هیچ جنایتی دریغ نمی کند.

وی افزود: حقوق بشر مورد ادعای نظام استکباری و سلطه گر آمریکا دارای استانداردهای دوگانه است، اولا نسبت به جوامع غیر اروپایی و غیر آمریکایی نه تنها هیچگونه حقوقی را به رسمیت نمی شناسند بلکه برای رسیدن به قدرت و سلطه بیشتر و چپاول منافع مردم از هیچ اقدام و جنایتی دریغ نمی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نمونه این مسأله در توافق راهبردی با رژیم صهیونیستی و آل سعود مشاهده می شود، اظهار داشت: آمریکایی ها در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه، کرانه باختری و قدس و همچنین جنایات آل سعود علیه مردم مظلوم یمن و در نقض حقوق اولیه انسان ها بحرین و در بسیاری از کشورها شریک هستند.

اصل جنایت و تجاوز به حقوق انسان ها ریشه ای آمریکایی دارد.

وی ادامه داد: اصل جنایت و اصل نقش حقوق بشر و تجاوز به حقوق انسان ها ریشه ای آمریکایی دارد و با چراغ سبز آمریکا این نقض حقوق بشر اتفاق می افتد، نخستین مسأله در حقوق بشر آمریکایی استانداردهای دوگانه است.

آیت الله کعبی با بیان این که گزاشگران حقوق بشر مورد ادعای آمریکا کشورهای مستقل، آزاد و ضد ظلم و ستم را نشانه می گیرند، ابراز داشت: این در حالی است که هیچگاه آمریکایی ها به خود اجازه نمی دهند که گزارشگری حقوق بشر را علیه رژیم صهیونیستی، آل سعود و نظام های طاغوتی و مستبد منطقه را بیندازند.

وی عنوان کرد: نه تنها این گزارشگری در دیدگاه آمریکایی ها معنا ندارد بلکه با استفاده از حق وتو هرگونه اعلامیه، قطعنامه و موضع علیه رژیم های استبدادی ضد حقوق بشری را نقض می کند، این استانداردهای دوگانه حقوق بشر مورد ادعای آمریکایی ها را در حد یک لطیفه و طنز تلخ معرفی می کند.

این حقوقدان برجسته کشور خاطرنشان کرد: نام آمریکا با جنایت، خون آشامی، سلطه گری، ظلم و ستم و مبارزه با ملت های آزاده همراه شده است، از این رو استانداردهای دوگانه آمریکایی ها در حقوق بشر باید بررسی و برای مردم تبیین شود.

اشکالات مبنایی به حقوق بشر آمریکایی/ مبنای حقوق بشر مورد ادعای آمریکا سلطه طلبی و بر پایه تفکر الحادی است.

وی اضافه کرد: مطلب دومی که حائز اهمیت محسوب می شود این است که مبنای حقوق بشر مورد ادعای آمریکا بر قدرت طلبی، سلطه طلبی، استکبار، غصب و نادیده گرفتن تنوع فرهنگی و تمدن ها قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های فرهنگی، اجتماعی و مدنی حقوق بشر همواره بر پایه ارزش های غربی و  برپایه تفکر الحادی نوشته و تدوین شده است و به مسأله دین، مذهب، فرهنگ و تمدن ملت های مستقل بی توجهی محض صورت گرفته است.

وی افزود: مستکبران ادعا می کنند که هنجارهای حقوق بشر جهانی است در حالی که هنجارهای حقوق بشر که مورد رضایت ملت ها، ادیان، فرهنگ ها و تمدن های متفاوت است نمی تواند جهانی باشد، این یک اشکال مبنایی و پایه ای به حقوق بشر مورد ادعای آمریکا است.

حقوق بشر آمریکایی تابع سیاست های مستکبرانه است نه حقوق و اخلاق.

آیت الله کعبی با بیان این که دین، فرهنگ و تمدن گوناگون در حقوق بشر آمریکایی نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: اشکال سوم و مبنایی دیگر نسبت به حقوق بشر مورد ادعای آمریکا این است که هیچ ضمانت اجرایی حقوقی، اخلاقی و فرهنگی ندارد و تابع سیاست است.

 

وی ادامه داد: در حقوق بشر مورد ادعای آمریکا بیشتر به جای نگاه حقوقی و نظارتی واقعی به اجرای حقوق بشر، بر اساس نگاه سیاسی و اهداف سلطه گرانه و سیاسی موضع گرفته می شود، این در حالی است که حقوق بشر آنگاه حقوق واقعی بشر است که از یک الزام منطقی و هنجارهای درونی که مطابق فطرت و حقیقت است برخودار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: این در حالی است که هنجارهای حقوق بشر مورد ادعای آمریکا بر خلاف فطرت، حقیقت و وجدان های بیدار انسان ها است، ما برای حقوق بشر سه سطح قائل هستیم.

وی عنوان کرد: سطح اول گفت وگوی مبنایی در فلسفه حقوق بشر تا رسیدن به اصول مشترک بر پایه حقیقت و فطرت است، سطح دوم حقوق بشر مورد توافق دین، فرهنگ و تمدن های گوناگون است در حالی که حقوق بشر مورد ادعای آمریکا از رضایت و توافق برخوردار نیست.

مواد اعلامی حقوق بشر بر پایه فرهنگ سلطه گر غربی نوشته شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مواد اعلامی حقوق بشر بر پایه فرهنگ سلطه گر غربی نوشته شده و نمی تواند بر تمدن ها، فرهنگ ها و ادیان گوناگون حکومت کند و رضایت ملت ها، فرهنگ ها، تمدن ها و ادیان بر پایه عقد و عهد درست خواهد شد.

وی اضافه کرد: در اسلام بر التزام به عقد تأکید شده است اما حقوق بشر مورد ادعای آمریکا ریشه در قدرت طلبی دارد نه این که بر اساس عقد، توافق، قرارداد اجتماعی  و رضایت ملت ها باشد. کشورهای اسلامی و  محور مقاومت گزارش نقض حقوق بشر توسط  آمریکا را در مجامع حقوقی مطرح کنند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره سطح سوم بحث درباره حقوق بشر گفت: تناقض های درونی کشورهای مدعی حقوق بشر و رفتارهای ضد حقوق بشری آن ها باید مورد توجه باشد.

وی افزود: کشورهای مستقل و غیر متعهد واقعی و کشورهای محور مقاومت باید بر پایه حقوق بشر مبتنی بر حقیقت، فطرت، عقلانیت، وجدان، عدالت و انصاف گزاشگری نقض حقوق بشر را علیه نظام استکباری به ویژه رژیم ایالات متحده آمریکا در مجامع حقوقی مطرح کنند.

آیت الله کعبی تأکید کرد: اعلام هفته حقوق بشر آمریکایی به دلیل جنایت های آمریکا در منطقه فرصت خوبی برای گزاشگری نقض حقوق بشر توسط رژیم استکباری و سلطه گر آمریکا است که متحد استراتژیک رژیم کودک کش اسرائیل و رژیم خائن و شجره خبیثه و ملعونه آل سعود به شمار می رود که این ها امروز آشکارا به نقض حقوق بشر و ظلم به ملت های مظلوم منطقه می پردازند.

 

منبع:خبرگزاری رسا،

ارسال نظرات