خبرهای داغ:
قزوین بیشترین جانباز ورزشکار باستانی و بیشترین شهدای وزش باستانی و کشتی پهلوانی با 31 شهید را در کشور دارد.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۳۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین به بهانه‌ روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، ورزشکار باستانی سید مرتضی فاضلی جانباز 45درصد اظهار کرد: تیم شهید حاج طیب رضایی ورزش باستانی و کشتی پهلوانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در زورخانه شهید رجایی حدود 10 سال می‌باشد که شروع به کار کرده است.
سرپرست تیم شهید حاج طیب رضایی ورزش باستانی و کشتی پهلوانی استان قزوین افزود: این تیم نزدیک به 42 ورزشکار دارد که دایم در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت می‌باشند که از این آمار 9 نفر نوجوان هستند.
فاضلی با بیان اینکه تاکنون 26 ورزشکار جانباز به مسابقات مختلف قهرمان کشوری، 4 دوره تیمی و مسابقات آسیایی اعزام شدند، گفت: این ورزشکاران دارای مدال‌های طلا، نقره و برنز می‌باشند که این مطلب بیانگر توانمندی و مهارت آنها در ورزش باستانی است.
این ورزشکار باستانی افزود: دیدار جانبازان با یکدیگر و افزایش تندرستی و سلامتی از مهمترین اهداف راه‌اندازی این تیم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
وی گفت: جانبازان 70 درصد محمود رسولی، علی‌رضا نجفی‌نیارکی، حجت‌الله ابراهیمی، عباس یوسفی افشار و حسین آتشگران، جانباز 50 درصد امیر قصابان، جانباز 40 درصد مجید منصوری و جانباز 65 درصد احمد فنودی از ورزشکاران باستانی می‌باشند.
فاضلی افزود: همچنین جانباز 45 درصد سید مرتضی فاضلی، جانباز 20 درصد عباس قنبرزاده، جانباز 10 درصد امیر هسته‌بند، جانباز 20 درصد سید عباس قوامی و جانباز 50 درصد اصغر آقاجانی، محمد عابدینی پدر شهید عابدینی، پدر شهید احد قدس، پدر شهید محمد محقق و حسن نظرنژاد پدر شهید نظرنژاد از دیگر ورزشکاران باستانی هستند.

 

سرپرست تیم شهید حاج طیب رضایی ادامه داد: این ورزشکاران هر کدام با حضور در مسابقات مختلف حایز مقام‌های اول تا سوم شدند و مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.
وی گفت: ورزشکاران باستانی کار تیم یاد شده هر هفته روزهای شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه‌ از ساعت 19 تا 23 با حضور مرشد علی‌اکبر حاج ولیان قزوینی و مربی علی مافی در باشگاه زورخانه شهید رجایی واقع در میدان ولی‌عصر(عج) ورزش باستانی را آموزش می‌بینند.
فاضلی افزود: ورزش باستانی در 12 رشته از جمله گرفتن میل، شنا، سنگ، کباده، چرخ، پای آخر و پای پهلوانی انجام می‌شود که هر یک به 12 گروه تقسیم شده و هر کدام حرکات مختلفی دارد و ورزشکاران باستانی بعد از اتمام حرکات ورزش فوق دو نفره با یکدیگر کشتی می‌گیرند.
این ورزشکار باستانی با اشاره به اینکه تیم جانبازان ورزشکار باستانی و کشتی پهلوانی استان قزوین نسبت به تیم‌های کشور رتبه دوم را دارد، گفت: همچنین قزوین بیشترین جانباز ورزشکار باستانی و بیشترین شهدای وزش باستانی و کشتی پهلوانی با 31 شهید را در کشور دارد.
وی افزود: شهید حاج طیب رضایی، سید آزادگان شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، سردار شهید رضا حسن‌پور فرمانده گردان علی ابن ابی طالب(ع) لشکر ۲۵ کربلا، شهید حجت‌الاسلام رضا محقق تنها شهید روحانی ورزش باستانی و شهید ولی‌الله محمدبیگی از جمله شهدای باستانی استان است.

 

سرپرست تیم شهید حاج طیب رضایی ورزش باستانی و کشتی پهلوانی استان قزوین گفت: ورزش زورخانه‌ای و باستانی از رشته‌هایی است که علاقمندان خاص خود را دارد و به همت حمایت‌های مطلوب بنیاد هنوز پا برجاست.
فاضلی با اشاره به حمایت‌های مسوولان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین، سالن ورزشی زورخانه شهید رجایی را رایگان در اختیار ورزشکاران قرار داده است.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات تابستان استقبال از رشته‌ی ورزش باستانی بیشتر می‌شود، گفت: در سالن ورزشی شهید رجایی مراسم‌های زیادی مانند یادبود شهدا، تقدیر از جانبازان، تقدیر از مدال‌آوران جانباز، جشن  تقدیر از والدین شهدای ورزشکار باستانی برگزار می‌شود.
فاضلی افزود: تیم شهید حاج طیب رضایی طی سال در پارک‌ها و مزار شهدا و در برنامه‌های محتلف حضور می‌یابند و به اجرای نمایش حرکات ورزشی و باستانی می‌پردازد.
سرپرست تیم شهید حاج طیب رضایی گفت: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر مراسم عزاداری و سینه‌زنی و گلریزان توسط جانبازان در زورخانه برگزار می‌شود.
این ورزشکار باستانی افزود: در ماه مبارک رمضان زورخانه شهید رجایی قزوین از ساعت 23 تا سحر باز بوده زیرا بیشترین مراجعه کننده را دارد و مردم زیادی برای تماشای ورزشکاران می‌آیند

ارسال نظرات
پر بیننده ها