روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان
گزارش تحلیلی (حقوقی) سند ۲۰۳۰؛ خلاءهای داخلی، تهدیدهای بین‌المللی و حلیلی بر دستور کار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار تهدیدهای پنهان برای زندگی، خانواده و کودکان هم اکنون جهت بهره برداری علمی در قسمت محصولات در دسترس می باشند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۱۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

هم اکنون گزارش پژوهشی های جدید با عناوین ۱- گزارش تحلیلی (حقوقی) سند ۲۰۳۰؛ خلاءهای داخلی، تهدیدهای بین‌المللی  ۲- تحلیلی بر دستور کار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار تهدیدهای پنهان برای زندگی، خانواده و کودکان جهت بهره برداری علمی در قسمت محصولات در دسترس می باشند.

گفتنی است گزارش پژوهشی تحلیلی (حقوقی) سند ۲۰۳۰؛ خلاءهای داخلی، تهدیدهای بین‌المللی در دو فصل - فصل اول به مسائل ساختاری و شکلی اشاره می‌شود و در فصل دوم به مسائل محتوایی - تنظیم‌شده است. ازنظر این گزارش مشکل اصلی سند ۲۰۳۰ کمک به فرسایش حاکمیت فرهنگی کشور و نفی استقلال فرهنگی این مرزوبوم است. این تحقیق مدعی است غیر از اشکالات محتوایی خرد و کلانی که می‌توان به دستورکار و بیانیه وارد نمود نباید از مشکل اصلی یعنی خرد شدن فرهنگ بومی در زیر چرخ‌دنده‌های جهانی‌سازی مفاهیم غربی، غافل شد. همچنین فرایند حقوقی این سند در داخل کشور توانست به‌عنوان سنگ محکی منافذ و خلأهای اجرایی-حقوقی کشور را نشان دهد.

در گزارش پژوهشی تحلیلی بر دستور کار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار تهدیدهای پنهان برای زندگی، خانواده و کودکان نیز اشاره به گزارش منتشر شده از سوی مدیرعامل مؤسسه بین­المللی دیده­بان خانواده و عضو انجمن حقوق خانواده سازمان ملل متحد، در مورد دستور کار ۲۰۳۰ دارد. این گزارش که به زبان انگلیسی است با عنوان  تکیه بر مفهوم­شناسی عبارات بعضاً مبهم دستور کار ۲۰۳۰ دارد. با توجه به موضوع موردبحث در گزارش مذکور و نیاز بررسی هر چه بیشتر دستور کار ۲۰۳۰، ترجمه گزارش برای تدبر بیشتر در مورد سند لازم به نظر می‌رسید. بنابراین سازمان بسیج حقوق­دانان ترجمه گزارش مذکور را در اختیار عالمان و اندیش­مندان جهت تحلیل هر چه بهتر این سند قرار می‌دهد.



ارسال نظرات