خبرهای داغ:
زهرا شجاعی
گفتگوی خواندنی با مادر شهید مدافع حرم جواد محمدی؛
مادر شهید مدافع حرم جواد محمدی گفت: به پدرش و من احترام می گذاشت و تمام قد خم می شد و دستم را می بوسید، زمانی که این کار را می کرد، افسوس می خوردم که ای کاش مادر داشتم و دستش را می بوسیدم.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۶۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، سلام بر باغبانان لاله‌های عشق و ایثار که برای رسیدن به سرای جاوید، پسران خود را به مسلخ ایمان گسیل کردند و با افتخار جگرگوشه‌هایشان را برای پایداری اسلام و انقلاب قربانی کردند.

این روزها صحبت از شهید به ما می فهماند که پشت جبهه کسانی هستند که نورانیت شهید از رفتار و کردار او نشات گرفته و بال پاکش توانست فرزندی را پرورش دهد که روزگاری بر تارک تمامی ارزش ها بدرخشد و جامعه را به اوج تعالی برساند.

مادر که باشی خوب می فهمی که عاشورا چیست و تلاش خود را می کنی که علی اکبرهایی را به میدان رزم و برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) بفرستی تا دیگر بیماری بر شتر بی جهاز ننشیند و دختری سه ساله با پای برهنه بر خارهای بیابان پا نگذارد و قطعا این همراهی مادران شهدا و صبوری آنها در بین مردم داستان راستان ایثار و معرفت است.

انتظار مادر در فرودگاه برای فرود پروازی که پیکر فرزندش داخل آن پرواز بود

حقا که معرفت و ایستادگی امروز شهیدان از پرتو تلاش مادرانشان است که بی تردید و با خلوص و تلاش، جوانان دهه شصتی خود را به دست بی بی جان حضرت زینب(س) دادند تا فرهنگ ایثار و شهادت رخت برنبندد.

در ارزش مادران شهدا همین بس که امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) می‌فرمایند: بدانید امروز در هیچ جای‌ دنیا زنانی مثل این مادران شهدای ما، که مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قویتر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند، این همان تربیت اسلامی است. این همان دامان پاک و مطهر و نورانی فاطمه زهرا(س) است.

اگر امروز ایثار و شجاعت مادران و همسران شهدا نبود، خدا می دانست که چه بر سر انقلاب و کشور می آمد و امروز پسر غیور خانم صمدی، شیرمرد سوریه شد و پیکرش بعد از گذشت ۲۷ روز فراق به دُرچه باز گشت.

*پسرم خوش قول بود و به سویم بازگشت

خانم صمدی، مادر شهید مدافع حرم جواد محمدی که در تاریخ ۱۶ خرداد ۹۶ همزمان با ۱۱ ماه مبارک رمضان به شهادت رسید، نمونه بانوی صبر شهر دُرچه بود که همراه شدن با او، لحظات نابی را برای همه ما سبب ساخت و از ابتدا تا انتهای گفتگو، خدا را شکر می کرد که پسرش در راه اسلام قدم بر می داشت.

وی از خوش قولی جواد این چنین گفت:

پسرم خوش قول بود و به وعده هایش عمل می کرد و با شنیدن خبر پیدا شدن پیکرش بعد از ۲۵ روز، سر به سجده نهادم که خوش قولی اش تا به امروز ادامه داشت و با آمدنش به عهدش وفا کرد. دلم روشن بود که می آید زیرا به نتیجه کار فکر می کرد و اگر می دید کاری با تاخیر نتیجه مطلوب تری دارد، در کارش تعجیل نمی کرد.

نمای درب منزل شهید جواد محمدی

*فرزند صالح افتخار پدر و مادر است

مادر از تربیت فرزندش این چنین بیان کرد:

تربیت کردن فرزند در راه خدا و اهل بیت(ع) قطعا سختی های بسیاری دارد و در این مسیر باید خط قرمزها را رعایت کرد تا با عاقبت بخیر شدن فرزند، بدانی، تلاشت برای تربیت فرزندت، نتیجه مطلوبی داد. همیشه دعا می کردم که خدا هر چه به خوبان عالم می دهد به فرزندان من هدیه کند و قطعا زیباترین مرگ در راه خدا شهادت است و نصیب جواد من شد. باید بگویم وقتی گفتند، پیکرش معلوم نیست بیاید، راضی به رضای خدا بودم و می گفتم در نیامدنش هم تقدیری است.
*جواد مادری بود و به آغوشم بازگشت

جواد مادری بود و رضایت من برایش بسیار مهم بود و همیشه می گفت، هر چه رضایت شما را داشته باشد، انجام می شود. زیر گوشم دائم زمزمه می کرد که دعا کن بتوانم به وظیفه ام به بهترین شکل ممکن عمل کنم و دعا کن خداوند از دست پسرت راضی باشد. من از تمام رفتار جواد الگو گرفتم؛ مخصوصا از گذشت بی حد و اندازه اش.

لحظه وصال خانواد با شهید جواد محمدی در فرودگاه اصفهان

*تمام قد خم می شد و دستم را می بوسید

مادر افسوس می خورد که ای کاش مادر داشتم و مانند جواد دست مادرم را می بوسیدم و اظهار کرد:

به پدرش و من احترام می گذاشت و تمام قد خم می شد و دستم را می بوسید، زمانی که این کار را می کرد، افسوس می خوردم که ای کاش مادر داشتم و دستش را می بوسیدم. احترام به پدرش هم الگوی جوانان است و به وضوح می توانم بگویم با وجود اینکه ۳۵ سال بیشتر نداشت، برای همه ما مشاور خوبی بود و اگر نصیحتی از پدرش می شنید، با آغوش باز می پذیرفت؛ زیرا ستون خانواده بود.

*ولایت فقیه برایش خیلی مهم بود

خانم صمدی با اشاره به خصوصیات فرزند شهیدش گفت:

خوش خلقی است بسیار زیاد بود و به همه انرژی مثبت می داد به نحوی که کوچک و بزرگ شیفته اخلاقش می شدند. از وفای به عهدش چه بگویم زمانی که سرش می رفت، قولش نمی رفت و در مسلک جواد بی وفایی جایی نداشت. یکی از ویژگی های مهم دیگری که در پسرم وجود داشت، انجام کار تا رسیدن به نتیجه بود و در این رابطه مهم نبود که تاخیری اندک، حاصل شود زیرا باید کار به درستی و دقت انجام می شد.

*توصیه آخرش با مادر

مادر شهید در بیان خاطراتش نکته ای مهم را بازگو کرد که پسرش جواد به او گفته بود و خاطرنشان کرد:

به من گفت که به زودی مردم ایران قدر مدافعان حرم را می فهمند و دقیقا همان شبی شهید شد که فردای آن روزش، حادثه تروریستی مجلس تهران رقم خورد.

پروفایل آخر شهید مدافع حرم

*دستم را گرفت و با لهجه دُرچه ای گفت، راضی شو که به سوریه بروم

مادر از روزهای اخر با جواد بودنش افزود:

۳ روز قبل از رفتن به سوریه به سرعت به خانه ما آمد و دستم را گرفت و با لهجه دُرچه ای خودش گفت: کارم به شما گیر کرده و راضی شو که بروم سوریه. بهش گفتم من راضی هستم و هرچی خدا بخواهد و بعد از شنیدن این صحبت سریع رفت و پنج شنبه ۱۱ خرداد ۹۶ مصادف با شش رمضان به من زنگ زد که می خواهم به سوریه بروم. من مسجد بودم و سریع از داخل مسجد بیرون آمدم؛ جواد سرکوچه دستم را بوسید و سریع رفت.

«گفتم کجا گفتا به خون، گفتم چه وقت گفتا کنون، گفتم چه وقت گفتا کنون، گفتم سبب گفتا جنون گفتم نرو خندید و رفت»

چقدر انتظار سخت است

*لحظه دادن خبر شهادت فرزند ۳۵ ساله ام

مادر کلام آخرش را با شنیدن خبر شهادت فرزند پایان داد و گفت:

ظهر روزی که شهید شد، تلفنی با هم صحبت کردیم و به پدرش گفت: شب تلفن می زنم. شب شد و تماس نگرفت و من منتظر بودم که پیامی که با عمق جانم برایش فرستادم، بخواند ولی بیشتر از ۲۴ ساعت پیام من نخوانده ماند و دلشوره من بیشتر شد. تا اینکه عصر روز چهارشنبه ۱۷ خرداد و مصادف با ۱۲ ماه مبارک رمضان، خبر شهادتش را شنیدم به گونه ای که وقتی از مسجد بازگشتم، پدرش در انتظارم ایستاده بود و به سرعت به منزل رفتیم تا بفهمم جگرگوشه ام در سوریه به شهادت رسید و لباس زیبای شهادت را بر تن کرد.

آری مادر که باشی و الگویت حضرت زینب(س) باشد، باید شیرفرزندی مثل جواد محمدی تقدیم اسلام کنید. مرحبا مادر شهید مدافع حرم دُرچه ای

 ———————————

پدران، مادران و همسران شهدا، با صبری و پایداری شان، چهره ملت را درخشان کردند و با تقدیم فرزندان پاکشان به ملت آبرو داند و قطعا امروز زینب وار و استوار می گویند که پای اسلام ایستاده ایم تا اندک خدشه ای به حریم اسلام و کشور وارد نشود.

شادی روح شهید مدافع حرم جواد محمدی صلوات

انتهای پیام/ زهرا شجاعی


ارسال نظرات
پر بیننده ها