خبرهای داغ:
استاندار همدان:

اولین مسافران مشهد با قطار همدان ـ مشهد راهی شدند/ اولین کار دولت بعد از برجام آماده‌سازی زیرساخت‌ها بود

استاندار همدان اولین مسافران قطار همدان ـ مشهد که خانواده های مظعم شهدا و ایثارگران و خبرنگاران بودند همدان را به مقصد مشهد ترک کردند.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۶۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
اولین مسافران مشهد با قطار همدان ـ مشهد راهی شدند/ اولین کار دولت بعد از برجام آماده‌سازی زیرساخت‌ها بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر نیکبخت شامگاه سه‌شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن مجموعه فرهنگی شهدای استانداری برگزار شد، با اشاره به بازدید معین‌ها از پروژه های شهرستان همدان و بهار اظهار داشت: در این بازدیدها نقاط ضعف و قوت ها دیده می شود که نقاط قوت را بررسی می کنند که ما آن را تقویت کنیم و نقاط صعف را نیز بررسی می کنند تا کاستی های آن را برطرف کنیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت شهدای کودتای نوژه و 23 تیرماه 94 که توافق هسته ای به امضاء رسید، گفت: این مناسبت خوبی است که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و اولین کار دولت تدبیر و امید بررسی مشکلات بود و نمایندگان ایران، با ابر قدرت‌های دنیا که همان 6 کشوری بودند مذاکره کردند.

استاندار همدان تأکید کرد: اگر برجام نبود ما اکنون نیروگاه خورشیدی را در همدان نداشتیم و اکنون 21 مگاوات برق‌رسانی کردیم و 7 مگاوات در آینده افتتاح می شود و این ارزشمند است و اگر این شرایط و این برجام نبود ما نمی توانستیم از این سرمایه ها استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه احداث راه‌آهن همدان نیز پس از برجام بود، بیان کرد: اولین مسافران قطار همدان ـ مشهد که خانواده های مظعم شهدا و ایثارگران و خبرنگاران بودند همدان را به مقصد مشهد ترک کردند.

نیکبخت یادآور شد: راه آهن همدان ماحصل سفر مقام معظم رهبری در سال 83 بود که اولین حرکت آن از همدان به سنندج بود و در دولت اصلاحات، زیرساخت ها انجام شد که متأسفانه در زمانی که ما پول زیاد داشتیم این کار انجام نشد تا اینکه تحریم ها شدید شد.

استاندار همدان در ادامه اضافه کرد: اولین کاری که بعد از برجام دولت به فکر افتاد زیر ساخت و ریل گذاری را شروع کرد و تا 20 کیلومتر در دل استان مرکزی انجام شد، 206 میلیارد تومان هزینه برآورد شد و دوباره 100 میلیارد دیگر نیز از دولت دریافت شد.

وی بیان کرد: مصوب شد که راه آهن همدان به ملایر وصل شود و همچنین ملایر به کرمانشاه و سنندج و از طرفی اسدآباد، نهاوند، تویسرکان نیز در آینده وصل خواهند شد.

نیکبخت گفت: به دلیل اینکه ایستگاه راه آهن دور است به همین دلیل موافقت شده که در دل شهر نیز در کنار ترمینال ایستگاه دیگری زده شود.

استاندار همدان در خصوص زمان های حرکت قطار اعلام کرد: قرار است تا پنجم مهرماه هفته ای دو روز دو سفر به مشهد داشته باشیم و می توان از سایت ها برای تهیه بلیط اقدام کرد.

وی در خصوص سرعت قطار همدان، عنوان کرد: در حال حاضر سرعت قطار همدان 120 کیلومتر است و از پنجم مهرماه برای سفر به تهران به 160 کیلومتر ارتقاء می یابد و سفر به تهران و بالعکس هر روز خواهد بود.

نیکبخت بیان کرد: اداره کل راه آهن اکنون زیر نظر قم بوده و قرار است که راه آهن کل در همدان مستقر شود.

استاندار همدان عنوان کرد: کشور در حال توسعه است و دولت نیز می خواهد در این چهار سال پیش رو جهش کند و کار انجام می دهد ما به عنوان خادم مردم آنچه که نیاز است باید برای آنان انجام دهیم و با حمایت های مقام معظم رهبری و مجلس کمک حال مردم باشیم.

وی در پایان ابراز کرد: ما باید تا وقتی که هستیم به کشور و مردم خدمت کنیم چون شایسته خدمت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات