مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ:
حجت الاسلام صادق نیکنام، گفت: یكی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی كشف حجاب است.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۲۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

حجت الاسلام صادق نیکنام افزود: یكی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی كشف حجاب است. رضا‌خان، كه با طرح كودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر كار آمد،درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. رضا خان با ترویج فرهنگ غرب در صدد اجرایی کردن آن در جامعه بود که با فهم درست و عفت و پاکدامنی زنان مومن در آن زمان هرگز به نتیجه دلخواهش نرسید .

وی، در تشریح برنامه های گرامیداشت این هفته در شهرستان کوهرنگ، گفت: همایش خواهران بسیجی شهرستان به مناسبت هفته عفاف و حجاب در حسینیه محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) شهر چلگرد، نشست مادرانه در پایگاههای مقاومت بسیج در سطح شهرستان با موضوع عفاف و حجاب ، سرکشی از خانواده شهداء و تجلیل از مادران شهداء به مناسبت هفته عفاف و حجاب ، ارسال پیامک با موضوعات اخلاقی و مذهبی در خصوص حفظ عفاف و حجاب از مهمترین برنامه های اجرایی در این هفته می باشد.

این مقام مسئول در اهمیت و تأثیرگذاری برنامه های هفته عفاف و حجاب برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن ، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و عفاف ، عفت زن مایه احترام و شخصیت اوست وسیله ای برای تعالی و تکریم و شخصیت زن در چشم دیگران است و این یک واقعیت است که آنچه به زن هویت می بخشد عفت و پاکدامنی زن است، مسلما اگر در جامعه ای مساله عفاف و حجاب رعایت نشود آن جامعه از بعد فرهنگی دچار اشکال خواهد شد .

وی، افزود: البته با توجه به مساله حجاب در کشور ما که کشوری اسلامی هستیم از ارزش و اهمیت خاصی برای ما برخوردار است تاجایی که اعتقاد به این داریم که اگر در جامعه ای زنان آن پاک و با حجاب باشند آن جامعه پاک و مصون از هر گونه لغزش خواهد شد و قطعا تبعات خوبی برای آن جامعه خواهد داشت .

نیکنام، گفت: دشمن نیز با توجه به حساسیت این موضوع مساله حجاب و عفاف را نشانه گرفته تا از این طریق به ما و جامعه ما ضربه بزند و راه نفوذ خود را از طریق تهاجم فرهنگی و اشاعه فرهنگ غلط غربی پیدا کند و زنان و دختران ما را مورد هجمه خود قرار دهد.

وی، افزود: ما باید با توجه به وصیت شهداء حجاب و عفاف را در کشور خود رعایت کنیم چرا که حجاب زن است که جامعه را مصون داشته و در حرکت رو به جلو هدایت و کمک جدی در راه اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی می کند .

ارسال نظرات