خبرهای داغ:
یادداشت

دریاچه ارومیه در حال احتزار، آقایان به دنبال کتمان قصورات

دریاچه ارومیه در حال احتزار است ولی آقایان مسئول به دنبال کتمان قصورات خود در این زمینه هستند که موضوع فوق به معنای واقعی تاسف‌آور است.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۴۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این روزها خبرهای جنجالی مبنی بر سخنرانی یکی از نماینده‌های شهرمان در مجلس مورد توجه قرار گرفته است، عده‌ای که هنوز معلوم نیست چه نفعی از نابودی این دریاچه و آوارگی مردمان منطقه خواهند برد، اظهار می‌کنند که سخنان این عضو کمیسیون صنایع ومعادن، سیاسی بوده و در جهت سهم خواهی و تخریب دولت می‌باشد.

هرچند که امروزه در این دولت سکون، هر کس سخنی بر زبان آورد، مخالف و تخریب‌گر محسوب می‌شود و با این حساب شعرای نامی هم جزو منتقدین محسوب می‌شود و باید لب و دهان‌شان را دوخت چرا که بابت کار کردن شعر سرود‌ه‌اند.

این نماینده اظهار داشت که حال دریاچه ارومیه خوب نیست و مسئول اوضاع کنونی، ستاد احیا دریاچه و سازمان محیط زیست هستند، حال کجای این سخنان نامناسب است؟ جای بسی سوال دارد، اما آنچه که کاملا بر مردم این منطقه عیان است این می‌باشد که دریاچه روز به روز به مرگ خویش نزدیک‌تر می‌شود و در آستانه نابودی کامل است.

در این میان آقایان فقط به مصاحبه و نشست و مقصر جلوه دادن دیگران کمر همت بسته‌اند و خبری از آب نیست تا وارد دریاچه شود، سطح آب دریاچه روز به روز پایین‌تر می‌رود این را می‌شود از یک بازدید ساده به دست آورد، هرچند که سایت‌ها افزایش سطح آب را نشان دهند.

یکی از برنامه‌ها برای احیا دریاچه پلمپ چاه‌های آب بود اما این راه حل بدون جایگزینی برای مردم کشاورز منطقه بیان شده، مثل اینکه قرار است دریاچه را احیا کنند اما مردم را به کام مرگ بفرستند، مردمی که اقتصادشان وابسته به کشاورزی است.

هنوز بین ستاد احیا و دولت‌مردان اختلاف است یکی از واریز بودجه می‌گوید و دیگری در مقام انکار برمی‌آید و کندی کارها را به نبود بودجه گره می‌زند، آنچه از این نزاع‌های سیاسی به دست می‌آید فقط به ضرر مردم است زیرا با اتلاف هر دقیقه دریاچه قدم به قدم به نابودی نزدیک می‌شود، حال معلوم نیست چرا یک نماینده مجلس که نماینده مردم منطقه خویش است وقرار است برای مردم کار کند، مشکلات مردم و منطقه مربوطه را بیان می کند به آقایان مسئول برمی‌خورد. مگر نماینده جز این وظیفه دارد؟

بهتر است به جای جنجال و هیاهو جوابگوی سوالات و ابهامات باشند نه اینکه با سیاسی‌بازی سعی در مسکوت گذاشتن ماجرا و متهم کردن افراد باشند، مردمان این منطقه خواستار جواب و توضیح در مورد عملکرد چندین ساله مسئولان مربوطه هستند و این را به روش قانونی، از جانب نماینده‌شان در مجلس مطالبه کرده‌اند و پاسخگویی مسئولان محترم یکی از وظایف مقرر آنان در قانون اساسی می‌باشد که ظاهرا با این رفتارهای خود سعی در عدم پاسخگویی دارند.

ارسال نظرات