امام جمعه بوکان: حج مسئله امروز و دیروز نیست بلکه یکی از مهم ترین ارکان دین مبین اسلام است که از سوی پیامبر رحمت و مهربانی برای امت اسلام به یادگار مانده است.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۴۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه بوکان مسئله حج را یکی از مهم ترین ارکان دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: حج مسئله امروز و دیروز نیست بلکه یکی از مهم ترین ارکان دین مبین اسلام است که از سوی پیامبر رحمت و مهربانی برای امت اسلام به یادگار مانده است.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: فلسفه حج نماد اتحاد امت مسلمین در برابر دیدگان کفار و غیر مسلمانان است و حج برادری و اخت مسلمانان را به جهانیان نشان می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه اکنون فلسفه فریضه حج توسط سران آل سعود دچار دگرونی شده و ما هر ساله شاهد این تغییر نیز هستیم.

ماموستا خلیفه زاده تصریح کرد: حضور حاجیان در بیت الله الحرام باید با احترام خادمین حرمین شریفین همراه باشد ولی متاسفانه اکنون و در سایه بی تدبیری سران آل سعود هر ساله شاهد شهادت تعداد بسیاری از زائرین بیت الله حرام در مناسک حج هستیم.

امام جمعه بوکان گفت: تکریم و احترام حاجیان در حج بدون در نظر گرفتن نژاد و زبان آنان بایستی رعایت شود زیرا این از بارزترین و کلیدی ترین نکات مناسک حج به عنوان بزرگترین تجمع مسلمین در جهان است.

خلیفه زاده در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: حج وظیفه ای الهی است و از لحاظ شرعی و قانونی نباید حجاج هیچ کشوری را از ادای وظایف دینی خود محروم کرد کما اینکه ما شاهد آن هستیم به واسطه سیاست های غرب گرایانه ال سعود هم اکنون حجاج چند کشور از حضور در مناسک حج محروم هستند.

امام جمعه بوکان در پایان یاداور شد: عربستان به جای مشکل آفرینی و مانع تراشی برای حجاج باید به زوار خانه امن الهی همه خدمات لازم را ارائه بدهد.

ارسال نظرات