خبرهای داغ:

برگزاری یازدهمین جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان

یازدهمین جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان به ریاست استاندار محترم سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۲۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حضور استاندار محترم سمنان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس ، اعضا هیئت امنا مرکز فرهنگی و طراح و موزه ارا برتر کشور در استانداری سمنان تشکیل شد .

در این جلسه سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی در خصوص آخرین وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس توضیحاتی بیان داشت و خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور محسوب می شود و استان سمنان پنجمین استانی است که دارای این مجموعه بزرگ و کم نظیر می باشد  و با عنایت خداوند متعال فاز اول آن در سال جاری مورد بهره برداری خواهد رسید .

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های کارگروه عمرانی استانداری در خصوص زمینه 52 هکتاری و نیز اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریالی از سوی شورای شهر در برنامه های سال 96، انتظار داریم شهرداری سمنان درجهت اجرای عملیات عمرانی مرکز فرهنگی  دفاع مقدس با جدیت تلاش نماید که انشالله تا شهریور ماه فاز اول آن را به اتمام برسانیم .

سلامی با تاکید به این موضوع که عصاره و چکیده مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد سال های دفاع مقدس می باشد ادامه داد:  ما انتظار داریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس اعضا هیئت امنا اعتقادی تر به مرکز فرهنگی دفاع مقدس توجه داشته باشند و با توجه به وظیفه ای که ما درانتقال ارزش های آن دوران  به نسل های آینده داریم همه باید در این خصوص توجه و تلاش مضاعفی داشته باشیم .

 سلامی در خصوص دو آیین نامه مطرح شده در هیئت امنا کشوری اظهار داشت: باید کمیته استانی به جهت حفظ و نگهداری  و ثبت آثار ملی دفاع مقدس، تملک اراضی،  اماکن و آثار فیزیکی و هم چنین حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس با حضور مدیران دستگاهها اجرایی استان تشکیل گردد.

دکتر خباز استاندار سمنان ضمن تشکر و قدردانی از همه عزیزانی که در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس تلاش دارند بیان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس فضای مقدسی خواهد بود که کارخانه انسان سازی خواهد شد در این مجموعه افکار تاریک به افکار  روشن و درخشان تبدیل خواهد شد .

 وی افزود: استفاده از  فرصت ها  و ظرفیت ها  در تکمیل و به ثمر رساندن مرکز فرهنگی دفاع مقدس وظیفه همه ما می باشد  و اگر ما نتوانیم آنچه را که شهدا از ما  انتظار دارند را به نسل بعد انتقال دهیم کوتاهی کرده ایم و باید پاسخ گو باشیم  .

خباز خاطر نشان کرد:  اگر مرکز فرهنگی دفاع مقدس درست و کامل طراحی شوند نسل های بعد انقلاب در برابر مشکلات  مقاومتر و انقلابی تر خواهند بود و این  هنر بزرگ ما می باشد که ارزش های دفاع مقدس را به نسل های بعد  انتقال  دهیم و نباید از این موضوع غافل شویم.

استاندار سمنان تصریح کرد: شهید و شهادت به عنوان بخشی  از قرآن جاودانه باید ماندگار شوند و ما باید بتوانیم جاودانگی آن را  برای خود و نسل های بعد حفظ کنیم.

در ادامه دکتر عباسی طراح و موزه آرا برتر کشوری در خصوص محتوای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برای جمع حاضر توضیحاتی را بیان فرمودند.

در پایان مقرر گردید اعضا هیئت امنا  نسبت به پیگیری اجرای مصوبات جلسات قبل عنایت لازم را داشته باشند ، با توجه به مطرح شدن دوآئین نامه در خصوص حفظ و نگهداری و ثبت آثار ملی دفاع مقدس و اسناد دفاع مقدس کمیته استانی با  مسئولیت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع و نمایندگان دستگاههای عضو تشکیل گردد، از ظرفیت  هنرمندان  استان در طراحی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استفاده گردد و پیگیری معاون عمرانی استاندار و سازمان مدیریت برنامه ریزی در خصوص تامین اعتبار درخواستی از دفتر ریاست جمهوری با جدیت صورت پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها