خبرهای داغ:
مدیر باحجاب مدارس دخترانه بوکان عنوان کرد:

فرهنگ حجاب درمیان زنان کردستانی ریشه ی تاریخی دارد

لزوم پوشيدگي زن در برابر مرد بيگانه و رعایت حجاب يکي از مسائل مهم اسلامي است، که از سوی قران و بزرگان دین بر آن تاکید شده است.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۱۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، پوشيدن زن از مرد بيگانه يکي از مظاهر لزوم حريم ميان مردان و زنان نامحرم است که امروزه و به واسطه تهاجم فرهنگی غربی به درون سرزمین های اسلامی رنگ باخته است.

ایران اسلامی نیز از این قایده مستثنی نیست و زنان و دختران پاک دامن آن در زیر سخت ترین فشار ها برای عبور از پوشش اسلامی خود هستند تا دشمنان اسلام به نتیجه خود که همانا فروپاشی خانواده در ایران است دست پیدا کنند.

هر چند هنوز زیاد هستند دختران و مادرانی که با تمام سختی های روزمره حجاب و پوشش اسلامی خود را سنگری محکم برای محفاظت از حریم خانواده می دانند.

زنان و دختران بوکانی نیز از این مهم مستثنی نیستند و توانستند با حفظ حجاب نقش ویژه و انکار ناپذیر خود را در حفظ خانواده اصیل ایرانی به نمایش بگذارند.

خانم لیلا فرنات یکی از بانوان موفق بوکانی است که توانسته با حفظ پوشش حجاب در زندگی روزمره خود نیز به موفقیت های چشم گیری دست.

این مدیر موفق مدارس بوکان که حجاب را نه یک محدودیت بلکه اوج آزادی زن در عصر معاصر می داند در گفتگو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد: براستي درچه دنياي جاهليتي قرار گرفته ايم که دنياي غرب والگو تراشان غربزده ،حتي در کشورهاي اسلامي شکستن چنين سنگر و دژي را علامت ترقي، رشد و تمدن مي دانند، و به عکس حجاب وحفظ حريم عفاف را نشانه عقب گرد و واپس گرايي.

وی می افزاید: دزدان عفت وغارتگران استعمار، براي فريب اذهان،و وسيله قرار دادن زنان به عنوان يک کالا، مي خواهند زنان را که نيمي از جامعه انساني هستند از همين راه، از درون تهي کنند، وبا اين کار به تهاجم فرهنگي خود ادامه دهند، آنها چنين القاء مي کنند که: حجاب؛ سدي بر سرراه تکامل آنهاست که این سخن کاملا اشتباه غلط است.

خانم فرنات ادامه داد: به واقع حجاب حریم عفت و نجابت زن در برابر نامحرم است و مهمترین عامل بازدارنده از ارتکاب به گناه در میان زنان و مردان می باشد.

وی بیان داشت: بی گمان حجاب سلامت اخلاقی خانواده و حفظ ان را بر عهده دارد و حتی می توان گفت حجاب ستون محکم حفظ جامعه از ناهنجاری های اخلاقی است.

این مدیر مدارس بوکان تصریح کرد: متاسفانه امروز به واسطه گسترش فرهنگ غربی و ازدیاد رسانه های مجازی شاهد ایجاد فرهنگی کاملا غلط به نام بی حجابی هستیم که پایانش سراب ویرانی و نابودی چه برای شخص و چه برای خانواده است.

وی افزود: فرهنگ حجاب درمیان زنان کردستانی ریشه ای تاریخی دارد و هیچ گاه زنان این منطقه از پوشش های زننده و برهنه استفاده نکردند و همیشه لباس زن کورد به عنوان یکی از بهترین پوشش ها از نظر حجاب طی قرن های گذشته معرفی شده است ولی متاسفانه اکنون و به واسطه تهاجم غلت غربی شاهد تغییر در نوع پوشش زنان کورد نیز هستیم که نیاز است این مسئله با کار کارشناسی و فرهنگ سازی دو باره در میان زنان و دختران کردستانی رخت بر بندد.

لیلا فرنات خاطر نشان کرد: تمام دنیا زنان اقوام مختلف ایران بویژه کردها را با پوشش حجابی انان می شناسند و باید این فرهنگ غنی که توانسته است سبب پر بار شدن هر چه بهتر فرهنگ ناب ایران زمین شد را حفظ و از آن حراست کنند.

وی خاطر نشان کرد: نقش مردان نیز در حفظ حجاب کمتر از خود زنان نیست و این مردان خانواده هستند که با روشنگری و آگاه سازی بیشتر دختران مادران این سرزمین را می توانند در مورد خطرات بی حجابی آگاه کنند.

لیلا فرنات در پایان عنوان کرد: اسلام زن را گوهرگران بهای هستی و دارای یک شخصیت کامل انسانی می داند و ججاب را بهترین وسیله برای حفظ ثبات وی معرفی می کند.

ارسال نظرات