خبرهای داغ:
رئیس مرکز مطالعات راهبردی قوه قضائیه:

نظام مهندسی پیوست نگاران فرهنگی تدوین شده است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی قوه قضائیه گفت: بر اساس نظام نامه پیوست نگاران فرهنگی مجموعه هایی که در استان ساماندهی شده اند رتبه بندی می شوند و نظام تعرفه برای آنها تعریف میشود و اگر دچار تخلف شدند با آنها برخورد صورت میگیرد و حمایت های لازم نیز باز ار طریق همین نظام مهندسی صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۰۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر عابدینی رئیس مرکز مطالعات راهبردی قوه قضائیه در کارگاه پیوست نگاری فرهنگی که صبح امروز(سه شنبه) با حضور مسئولین استانی و اساتید دانشگاهی در سالن اجتماعات آینده پژوهی دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به برنامه های این کارگاه اظهار کرد: کارگاه آمورشی در سه فاز انجام میشود و در فاز چهارم کارهای عملی آن در کشور شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از پایان دوره عمومی این کارگاه که به مدت سه روز ادامه دارد دوره های تخصصیی و پیشرفته آن وارد نظام پیوسته یاران فرهنگی خواهد شد. برای دوره های عمومی این کارگاه برای همه اساتید استان فراخوان زده شده است تا سقف 120 نفر از اساتید هر استان که حداقل 35 الی 40 درصد از آنها از رشته های مرتبط با حوزه های فرهنگی باشند چون مقوله پیوست نگاریی فرهنگی از سنخ و جنس مقولات میان رشته ای است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی قوه قضائیه گفت: منتخبین و برگزیدگان دوره عمومی وارد دوره دوم می شوند که یک دوره تخصصی است که آموزش های آن یک هفته به طول خواهد انجامید و مباحث دیگری را که تخصی تر است را فرا میگیرند.

وی ادامه داد: فارغ تحصیلان دوره تخصصی، هسته ی مرکزی پیوست نگاران فرهنگی را تشکیل خواهند داد که مطالباتی از این افراد  داریم از جمله ایجاد شبکه ی تعامل اندیشه ورزان و نخبگان فرهنگی در سطح استان در همه ی شهرها و تشکیل هیئت عمومی نخبگان فرهنگی استان به صورت فصلی است.

دکتر عابدینی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که پس از دوره ی تخصصی باید انجام شود انجام یک رساله گروهی یا مطالعه گروهی در مورد یکی از طرح های   ملی و استانی است و این کار با تامل با مسئولین استانی اماکان پذیر می باشدکه پیش بینی کرده ایم در یک بازه زمانی 8 ماهه مطالعات گروهی مربوط به طرح را انجام دهند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی قوه قضائیه گفت: 20 تا از استان هایی که قبلا دوره تخصصی را گذرانده اند 20 طرح استانی را در دستور کار خود قرار داده اند انشالله پس از اتمام این کار مطالعات گروهی یک ادبیات غنی و فاخری در کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه از جمله مطالبات دیگر ما از شناسایی آسیب های فرهنگی استان و الویت بندی و وزن دهی به آنهاست گفت: از جمله وظایف اعضا صحبت با ائمه جمعه و مسئولین استان برای گفتمان سازی و ترویج گفتمان فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی است. گفت گو با اصناف مختلف و سخنرانی در خطبه های پیش از نماز جمعه و از این دست کارها باید از دوره تخصصی به بعد شروع کنید.

دکتر عابدینی اظهار کرد: کسانی که دوره تخصصی را طی کرده باشند وارد مرحله پیشرفته می شوند در دوره پیشرفته بنا بر این است که پیوست نگاری فرهنگی در طرح های مختلف به زیر شاخه های طبقه بندی شود. که این زیر شاخه ها به هفت قسمت تقسیم میشود.

وی در ادامه یاد آور شد: پس از دوره پیشرفته وارد نظام پیوست نگاری فرهنگی خواهند شد. نظام پیوست نگاری فرهنگی همان طوری که در حوزه پزشکان، نظام پزشکی داریم یا در حوزه مهندسین مسکن، نظام مهندسی مسکن داریم که هرکدام از این ها مورد تایید مجلس شورای اسلامی رسیده است الان نظام مهندسی پیوست نگاران فرهنگی هم تدوین شده است که باید به تایید مجلس شورای اسلامی یا شورای انقلاب فرهنگی برسد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس نظام نامه پیوست نگاران فرهنگی مجموعه هایی که در استان ساماندهی شده اند رتبه بندی می شوند و نظام تعرفه برای آنها تعریف میشود و اگر دچار تخلف شدند با  آنها برخورد صورت میگیرد و  حمایت های لازم نیز باز ار طریق همین نظام مهندسی صورت خواهد پذیرفت.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها