خبرهای داغ:
رئیس اداره سیاسی فرمانداری خوی:

صعود ملی به قله اورین خوی با حضور چهارده استان کشور برگزار خواهد شد

رئیس اداره سیاسی فرمانداری خوی گفت:‌ شهرستان خوی در ۱۶ تیر ماه امسال در طی همایش ملی کوه‌پیمایی صعود به قله اورین، میزبان ورزشکاران چهارده استان از سراسر کشور خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۰۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایش ملی صعود به بلندترین قله استان، قله اورین خوی در طی چند سال اخیر به‌صورت ملی و با حضور کوهنوردانی از سراسر ایران برگزار می‌شد، امسال نیز این صعود پرشورتر از سالهای قبل در ۱۶ تیرماه و با حضور ورزشکارانی از ۱۴ استان به صورت ملی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره سیاسی فرمانداری خوی در جلسه هماهنگی این همایش گفت: بعد از بررسی‌های زیاد 16 تیرماه به‌عنوان تاریخ برگزاری این همایش تعیین شد، وی افزود:‌ این همایش باهدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

وی در ادامه از حضور پرشور کوهنوردانی از سراسر کشور خبر داد و گفت: در این همایش بیش از 3 هزار نفر از اعضا هیئت‌های کوهنوردی سراسر کشور حضور خواهند داشت و زمینه مناسب برای شناساندن توانمندی‌های شهرستان خوی و جاذبه‌های گردشگری آن خواهد بود.

علی شکورزاده در ادامه از همکاری خوب اداره ورزش و جوانان خوی گفت: در برگزاری این همایش ادارت مختلفی همکاری خواهند داشت که جا دارد از تلاش‌های اداره ورزش و جوانان، هیئت کوهنوردی خوی، شهرداری فیرورق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، هلال‌احمر، میراث فرهنگی که همکاری گسترده‌ای در برگزاری و هماهنگی آن داشته‌اند تقدیر و تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: قله اورین با 3630 متر ارتفاع، بلندترین قله آذربایجان غربی در منطقه گردشگری فیرورق خوی قرارگرفته است و بیست و یکمین قله بلند کشورمان است، قله اورین به علت صخره‌ای نبودن امکان صعود عمومی نیز در آن وجود دارد.

رئیس اداره سیاسی فرمانداری خوی در ادامه از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این صعود را عنوان کرد و افزود:‌ اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازی‌های بومی و محلی، مسابقات عکاسی با محوریت طبیعت اورین را از دیگر برنامه‌ای همایش صعود به قله اورین را عنوان کرد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های مسئولین شهری خوی و برنامه‌ریزی لازم، همایش صعود به قله اورین خوی در تقویم ورزشی کشور ثبت خواهد شد تا همه‌ساله این همایش در شهرستان خوی به‌صورت کشوری برگزار شود، کوه اورین در غرب شهرستان خوی واقع‌شده و همه‌ساله هزاران نفر کوهنورد و علاقه‌مند برای صعود و دیدن زیبایی‌های این کوه به این منطقه زیبا سفر می‌کنند.

ارسال نظرات