نماینده مردم خوی و چایپاره گفت: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی تأمین اجتماعی شهرستان خوی به‌زودی و در هفته دولت به چرخه بیمارستانی این شهرستان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۰۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
سید تقی کبیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسيج در خوی ضمن اشاره به افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی تأمین اجتماعی خوی گفت: شهرستان خوی با تعداد حدود ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه در شمال استان آذربایجان غربی قرارگرفته است، شهرستان خوی به‌عنوان مرکزیت شمال استان را دارا می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح ساختمان بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان خوی در سال ۷۳، با ۹۶ تخت مطرح‌شده بود و قسمتی از پروژه اجرا و به دلیل سیاست‌های وقت سازمان به‌صورت نیمه‌تمام رها گردید، خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده توسط مسئولین شهری و استانی ادامه ساخت این پروژه از سال ۹۱ از سر گرفته شد، در همان سال شرکت ایستا پای متعهد شد که در مدت ۳۰ ماه این پروژه را به اتمام رسانده و تحویل گردد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در همان سال تعداد تخت‌های آن بیمارستان از ۹۶ به ۳۲ تخت کاهش یافت و علی‌رغم همکاری مسئولین شهر در ساخت پروژه، به دلیل شرایط اقتصادی آن زمان شرکت ایستا پای موفق به ادامه ساخت آن نگردید و پروژه نیمه‌تمام رها شد و مجدداً انتظار مردم خوی در پایان ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی برآورده نشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۲ سال تعطیلی آن مجدداً در سال ۹۳ که تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است مجدداً به شرکت دیگری واگذار و مقرر شد در مدت ۲۷ ماه در خردادماه سال ۹۵ پروژه را تکمیل‌شده تحویل می‌داد که مجدداً به دلایل عدم تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان مرکزی تأمین اجتماعی موفق به انجام تعهدات خود نگردید.

تقی کبیری در ادامه نیز افزود: با توجه به اینکه مقرر گردید در هفته دولت سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد ولی به دلیل مسائل مالی برای چندمین بار مشکل عدیده‌ای به‌حساب رفته و اجرای پروژه به‌کندی صورت می‌گیرد و اتمام آن در تاریخ یادشده غیرممکن خواهد بود، بر همین اساس با مشاهده این وضعیت و برگزاری جلسات مکرر با مسئولین سازمان تأمین اجتماعی سعی در حل آن بودیم که درخواست ویژه از رئیس سازمان تأمین اجتماعی جهت رسیدگی ضروری برای اتمام ساخت، تجهیز و جذب نیروی انسانی داشتیم.

وی افزود: از دیگر درخواست‌های ما ساخت درمانگاه سرپایی در محوطه بیمارستان است که با توجه به فضای فیزیکی محدود داخل ساختمان بهترین کار ساخت در فضای بیرونی است که خوشبختانه این مسئله در هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی در دست بررسی است و با نیاز ویژه این شهرستان کلیه موارد مورد تأیید سازمان قرارگرفته و پروژه‌ای که ۲۳ سال به طول کشید پایان یابد و شهرستان خوی که نیاز ویژه‌ای به فضای بیمارستانی دارد تأمین شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اشاره به برگزاری هفته سلامت در سراسر جهان امسال این هفته با شعار جهانی « زندگی سالم بانشاط و امید» نام‌گذاری شده است و به ابعاد مختلف سلامت پرداخته‌شده است، مردم در رأس امور نقش اصلی در سلامت آحاد جامعه نقش دارند و در کنار آن نباید از نقش مسئولان در این زمینه غافل بود.

وی بابیان اینکه تمام بیمارستان‌های شهرستان خوی فرسوده است، گفت: به‌عنوان نمونه زیرساخت‌های بیمارستانی شهید مدنی و قمربنی هاشم فرسوده شده و نیاز مردم شهرستان خوی را تأمین نمی‌کند، با پیگیری‌های مستمر دیگر بیمارستان‌های خوی ازجمله آیت‌الله خویی و ۱۶۸ تخت خوابی شهرستان خوی به‌زودی تکمیل و در اختیار مردم خوی قرار بگیرد.

کبیری یادآور شد: بابیان اینکه به‌زودی با افتتاح بیمارستان‌های جدید مردم شهیدپرور خوی از برکات بی‌نظیر این پروژه بهره‌مند خواهند شد، وی افزود: همه مدیران و مسئولان شهری دست‌به‌دست هم می‌دهند تا این پروژه‌ها که نیاز اساسی این شهرستان است هرچه زودتر آماده شود چراکه هدف این است که خدمات سریع‌تری برای مردم شریف شهرستان خوی را مهیا کنیم.

ارسال نظرات