امام‌زاده ادامه داد: در مازندران هم حدود 900 خادم داریم که هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند و افتخارشان این است که خادم امام رضا(ع) و زوارشان هستند.
کد خبر: ۸۸۸۵۰۵۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه نکا، محمداسماعیل امام‌زاده در مراسم معرفی نماینده آستان قدس رضوی در نکا که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد نمایندگی استان‌ها و شهرستان‌ها جزء لوازم تحقق منویات مقام معظم رهبری در این نهاد بود.

وی افزود: تمام کسانی که در شهرستان‌ها پای کار هستند، به عنوان خادمان امام رضا(ع) بوده و هزینه‌ای هم آستان قدس در این مورد تقبل نکرده و دلدادگان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با هزینه‌های خود این خدمت را انجام می‌دهند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران ادامه داد: مطلبی که در حکم مقام معظم رهبری بود این بود که بتوانیم امام رضا(ع) را به عنوان شمس‌الشموس در صحن زندگی آحاد مردم قرار دهیم که این رأفت امام قابل لمس باشد و مقدمه هدایت هم جلب اعتماد است.

این مسؤول گفت: باید رکن اساسی ما شناسایی خیّران و محرومان بود و ​شرایطش فراهم شود و همچنین باید کسانی که سنی از آنها گذشته و به دلیل عدم تمکن مشرف به زیارت آقا امام رضا نشدند، شناسایی شوند.

امام‌زاده بیان کرد: در استان حدود 700 نفر از افرادی که به دلیل عدم تمکن مشرف به زیارت آقا امام رضا(ع) نشدند، تاکنون شناسایی شدند و مشرف شدند.

وی گفت: در همین زمینه، به مدد خیّران برای رفع محرومیت از همه توان‌ها استفاده شود چرا که ما اعتقاد داریم که هیچ خیری به بشر نمی‌رسد مگر به خاطر وجود حجت خداوند و ایران اسلامی به واسطه امام رضا(ع) و بحث امامت، از همه نعمت‌ها و از جمله امنیت برخوردار است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران افزود: در گذشته شرکت‌هایی مانند جنگل‌های قدس که ربطی به آستان قدس نداشت در این حوزه قرار داشت که در مدیریت جدید گفته شد کسی حق استفاده از نام امام رضا(ع) را ندارد و در این راستا همه شرکت‌های اینچنینی، منحل شدند.

این مسؤول با اشاره به نیروهای آستان قدس یادآور شد: 4 هزار نفر در آستان قدس خدمت می‌کنند که حدود 330 نفر نیروی رسمی هستند و بقیه خادم افتخاری هستند.

امام‌زاده ادامه داد: در مازندران هم حدود 900 خادم داریم که هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند و افتخارشان این است که خادم امام رضا(ع) و زوارشان هستند.

در این مراسم محمدتقی یحیی‌پور به عنوان سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در نکا معرفی شد و در سخنانی با بیان اینکه حضور و خدمت‌رسانی در آستان قدس مایه افتخار است، گفت: ضمن حفظ شأن خادمان امام رضا(ع)،​ خادمان باید از پاکی نفس،​ کسب تقوا، روح و جان‌شان را صیقل دهند و خود را شایسته این مقام قرار دهند که امیدوارم خدمات خوبی در این بخش انجام دهیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها