افزايش توليد محصولات تراريخته يكي از بندهاي سند توسعه پايدار است
اين اولين باري بود كه يك موضوع محيط‌زيستي در اين سطح وارد دادگاه لاهه مي‌شد؛ مهرماه سال گذشته بود كه دادگاه محاكمه بين‌المللي شركت مونسانتو در دادگاه لاهه كشور هلند برگزار و جنايات اين شركت به عنوان جنايات جنگي عليه بشريت شناخته شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۹۶۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، اين اولين باري بود كه يك موضوع محيط‌زيستي در اين سطح وارد دادگاه لاهه مي‌شد؛ مهرماه سال گذشته بود كه دادگاه محاكمه بين‌المللي شركت مونسانتو در دادگاه لاهه كشور هلند برگزار و جنايات اين شركت به عنوان جنايات جنگي عليه بشريت شناخته شد. مونسانتو بزرگ‌ترين شركت توليد‌كننده بذرهاي تراريخته در دنياست؛‌ شركتي كه منفورترين آنها هم به شمار مي‌آيد. نكته قابل تأمل اما حركت ايران در مسير واردات و كاشت محصولات تراريخته است؛ محصولاتي كه در تمامي محافل علمي دنيا محل مناقشه‌اند و حتي حكم دادگاه لاهه را دارند، اما مطابق هدف دوم سند 2030 يعني پايان دادن به گرسنگي، دستيابي به امنيت غذايي و بهبود تغذيه و ترويج كشاورزي پايدار، ‌كشور ما هم قرار است به جمع توليد‌كنندگان اين محصولات بپيوندد.
 
بند چهارم از اهداف هفده‌گانه سند توسعه پايدار 2030 با اهداف آموزشي تنها بخشي از اين سند بين‌المللي است كه با پيگيري‌هاي رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت و بناست تا متوقف شود، اما ماجرا به همين سادگي نيست و اهداف اين سند تمامي ابعاد زندگي مردم كشورمان را در بر مي‌گيرد و ماجراي توسعه كشاورزي و ايجاد امنيت غذايي يكي از بخش‌هاي به ظاهر زيباي سند 2030 است كه كشت و گسترش محصولات تراريخته را در دل خود جاي داده است. آنطور كه دكتر علي كرمي، استاد دانشگاه بقيه الله مي‌گويد در همين راستا قرار است يك ميليون هكتار برنج تراريخته در كشور كاشته شود و همچنين يك ميليون هكتار هم پنبه تراريخته در سيستان بلوچستان كاشته شود.
 
ابعاد پنهاني سند 2030
حركت در مسير كشاورزي مدرن و پايدار در مسير توسعه و توليد محصولات تراريخته يكي از بندهاي سند 2030 است. پروفسور علي كرمي استاد دانشگاه بقيه‌الله در گفت‌وگو با «جوان» ضمن تأكيد بر اينكه سند 2030 در تمام حوزه‌ها و براي تغيير سبك زندگي ما طراحي شده است، مي‌افزايد: اين سند تنها در حوزه آموزش لغو شده كه آن هم به نظر من اتفاق نيفتاده است و در بقيه حوزه‌ها همچنان اجرايي مي‌شود.
 
اين محقق با اشاره به هدف دوم از سند توسعه پايدار 2030 يعني پايان دادن به گرسنگي، دستيابي به امنيت غذايي و بهبود تغذيه و ترويج كشاورزي پايدار تصريح مي‌كند: ‌شما وقتي سند را باز مي‌كنيد جز اين چيزي نيست اما تأمين غذا براي همه بدين معناست كه كشاورزي فعلي توانايي تأمين غذاي لازم براي همه مردم را ندارد و ما بايد به سمت روش‌هاي جديد توليد مواد غذايي برويم و ترجمه اين مي‌شود حركت به سمت تراريخته‌ها و اين تحليلي است كه بسياري از دانشمندان نسبت به سند 2030 داشته‌اند.
وي با اشاره به اينكه ما در حال حاضر وابستگي غذايي داريم و 5 ميليارد دلار غذا از خارج از كشور وارد مي‌كنيم، مي‌افزايد: متخصصاني كه 20 سال پيش در خارج از كشور تربيت كرده‌اند، حرفشان اين است كه ما تنها با تراريخته مي‌توانيم غذاي مورد نياز كشور را تأمين كنيم. اين برنامه‌اي است كه از سال‌ها پيش براي ما طراحي كرده‌اند. كرمي درباره ريشه‌هاي شكل‌گيري سند 2030 مي‌گويد: اين كار از دستور العمل 21 حاصل كنفرانس سازمان ملل در‌باره محيط‌زيست و توسعه (UNCED) در سال ۱۹۹۲ آغاز شد با شعارهاي زيست‌محيطي و حفاظت از كره زمين، در نهايت اما هم اكنون محيط‌زيست به بحران تبديل شده است.
 
ريشه‌هاي سند 2030
آنطور كه دكتر كرمي مي‌گويد بنيادهاي بزرگي مثل راكفلر، ‌رادشيلد و بيلدربرگ بنيادهايي هستند كه هدفشان كنترل بر جهان است و سند 2021 را به 2030 رساندند. ريشه سند 2030 از بخش‌هاي امنيتي آمده و سند آن موجود است. 2030 مي‌خواهد از آموزش از كودكستان تا دبيرستان آغاز مي‌كند. وي با بيان اينكه تبعيض جنسيتي مفهومي است كه در اين سند چندين بار تكرار شده مي‌افزايد: در حالي كه در اسلام ما اصلاً چنين مفهومي را نمي‌پذيريم و زن و مرد هر كدام جايگاه خودشان را دارند. در بند دوم وارد حوزه غذا و در بند سوم وارد حوزه سلامت مي‌شود و به هيچ‌وجه اهداف 2030 آموزشي نيست، بلكه همه ابعاد زندگي ما را در‌بر‌مي‌گيرد.
 
طرح‌هايي براي كنترل جهان
به گفته اين استاد دانشگاه بقيه‌الله كسينجر سال 1974 طرحي با عنوان nssn200 را ارائه مي‌كند. بدين منظور در همين سال جلسه‌اي در شوراي امنيت امريكا تشكيل مي‌شود كه بايد جمعيت جهان را كنترل كنيم. كسينجر آنجا مي‌گويد: «اگر مي‌خواهيد دولت‌ها را كنترل كنيد با نفت و اگر مي‌خواهيد مردم را كنترل كنيد با غذا». از همين سال 1974 كمپاني‌هاي توليد محصولات تراريخته شروع به فعاليت مي‌كنند و 20 سال است محصولات تراريخته به سفره‌هاي ما وارد شده‌اند و ما نمي‌دانستيم چون اين كار مخفيانه انجام شده است. وي تأكيد مي‌كند: سند 2030 پايان پيدا نخواهد كرد و قرار است به چشم‌انداز 2050 منتهي شود. مافياي سرس، ايرپك بيلدربرگ و... كلان پروژه‌هايي براي كنترل جهان دارند. يكي از اينها جهاني‌سازي است كه جهان به يك دهكده تبديل شود و اين دهكده كدخدا مي‌خواهد و همه بايد يك فرهنگ و يك مذهب داشته باشند. بدين منظور هم تلاش مي‌كنند تا كشوري همچون كشور ما را كه در برابر اين جهاني‌سازي ايستاده را تغيير بدهند. پروژه ديگر نظم نوين جهاني است؛‌اين بي‌نظمي را خود اينها درست كرده‌اند تا به نظم دلخواه خود برسند. در 70 سال گذشته سازمان ملل براي برقراري امنيت در جهان چه كار كرده است؟ در حالي كه طبق منشور اين سازمان وظيفه حل اختلافات را دارد. حالا ما سند چنين سازماني را سند كشوري خودمان مي‌كنيم.
 
به گفته كرمي پروژه ديگر پروژه كنترل جهان است. بدين منظور هم ابزارهاي متعددي را در اختيار دارند. پروژه كنترل جمعيت هم يكي ديگر از اين پروژه‌هاست. گزارش اخير مركز آمار درباره جمعيت فاجعه‌آميز است. پروژه كنترل جمعيت همين الان هم در حال اجراست و ذهن مردم در طول 20 سال اخير عوض شده است و ساختار خانواده در حال نابودي است.
اين استاد دانشگاه معتقد است: 2030 آمده براي فروپاشيدن خانواده‌ها. مكتب من كتابي دارد كه كتاب بشريت است. چرا ما بايد از غرب مدل بگيريم. وي با انتقاد از عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌گويد: ‌به جاي اينكه ما اين اسناد را كپي و جايگزين اسناد ملي خودمان كنيم، بايد به دنيا سند ارائه دهيم؛ سندي برآمده از قرآن و ارزش‌هاي اسلامي. سند 2030 بسيار خطرناك است حوزه صنعت، ‌غذا، ‌آموزش، ‌سلامت و حوزه فرهنگ و هنر را هم در‌بر‌مي‌گيرد و ما بايد به يونسكو گزارش بدهيم.
ارسال نظرات