خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: در برنامه ریزی های آموزش فنی و حرفه ای،نیازهای افراد و شناخت بازار به صورت کارشناسی شده در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۹۵۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در هفتمین کارگروه تخصصی اشتغال استان که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی برگزار شد، با توجه به نیاز جامعه به نیروی کار ماهر اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای, آموزش نیروی کاری ماهر در تمام بخش‌ها را در برنامه کار خود داشته باشد تا بتواند نیروهای ماهرتری برای اداره تمام امور کشور پرورش دهد.

وی افزود: باید ساختار و نظام جامعی به امر آموزش با کیفیت داده شود تا به پایداری مشاغل کمک شده و کمبودهای بخش صنعت شناسایی شود.

استاندار قزوین گفت: در همین راستا باید کمیته سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی متشکل از افراد تحصیل‌کرده و متخصص تشکیل شود که با توجه به نیاز بازار کار، ایده‌هایی را مطرح کرده و کارآموزان را از طریق آموزش‌های با کیفیت، به بازار کار هدایت کند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در شرایط مطلوبی در خصوص تخصص نیروهای آموزش‌دیده قرار نداریم و باید محیطی فراهم کنیم تا مهارت‌آموزان با استفاده از مهارت‌های با کیفیت بتوانند خدمتی تخصصی و با کیفیت مبتنی بر آموزش‌های دیده شده ارائه دهند که بر این اساس باید برنامه‌های هدفمند جهت ایجاد اشتغال و رقابتی کردن فعالیت‌ها در بخش تولید طراحی کنیم.

همتی ادامه داد: اگر همه بخش‌های تولید را بشناسیم و بانک اطلاعاتی خوبی از این بخش‌ها ایجاد کنیم، فرصت‌های خوبی در جهت حضور نیروی کار با تجربه و متخصص در جامعه فراهم کرده و مشکل اشتغال تا حد بالایی برطرف می‌شود.

وی اذعان کرد: در این راه نباید از فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها غافل شد بلکه باید نگرش خانواده‌ها را به سمت پذیرش شغل‌های مختلف به لحاظ نیاز جامعه سوق دهیم که این امر موجب رونق شغل‌های مختلف در سطح جامعه می‌شود.

استاندار قزوین تبیین کرد: برای ایجاد یک فضای مناسب و پرورش نیروی انسانی ماهر باید آسیب‌های دوره‌های قبل شناسایی شود تا دوباره مشمول آسیب‌های گذشته نشویم.
همتی مطرح کرد: باید ساختار و نظام جامعی به امر آموزش با کیفیت داده شود تا به پایداری مشاغل کمک شده و کمبودهای بخش صنعت شناسایی شود.

استاندار درپایان این جلسه دستور تشکیل یک اتاق فکر و کارگروه تخصصی در زمینه مهارت آموزی افراد عادی و تبدیل شدن به افراد ماهر را صادر کرد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها