خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قزوین:

بانک اطلاعاتی زنان توانمند قزوینی راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بانک اطلاعاتی زنان توانمنداستان راه‌اندازی شده است بنابراین بانوان توانمند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۸۸۸۴۸۸۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم بیدخام در همایش نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده که سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش بوده و برای یک زن مسلمان زیبنده است که عفاف و حجاب را با هم داشته باشد.

وی افزود: وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که قرآن ابتدا به مردان تذکر داده است که نوع نگاه خود را کنترل کرده و نگاه به نامحرم نداشته باشند و پس از آن قرآن به زنان تذکر می‌دهد که نسبت به پوشش و عفاف خود دقت داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با تأکید براینکه باید زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج کنیم، اضافه کرد: هر اندازه بیشتر زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج دهیم، به موازات آن آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

بیدخام ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد از 40 میلیون بانوی ایرانی که 26 میلیون نفر از آنان مکلف شده‌اند، فقط یک میلیون و 400 هزار نفر یعنی پنج درصد بانوان پوشش نامناسب دارند.

این مسؤول تصریح کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که این بانوان از خانواده‌های مذهبی هستند بنابراین باید به آگاهی‌سازی نسل جوان توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: برخی تصور می‌کنند که تربیت اسلامی نسل جوان برعهده دولت است در حالی که تربیت صحیح اسلامی در خانواده شکل می‌گیرد.

بیدخام بیان کرد: هر اندازه ترویج زندگی عفیفانه را به صورت غیرمستقیم‌تر دنبال کنیم، اثرگذاری بیشتر و بهتری دارد و در این زمینه می‌توان زندگینامه‌های بانوان شهید را در قالب کتاب جمع‌اوری کرده و رفتارهای ایجابی داشت؛ البته رفتارهای سلبی در جای خود اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: عدم عرضه لباس‌های باقیمت مناسب که از پوشش کافی برخوردار است یکی از دلایل بی‌حجابی به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: بانک اطلاعاتی بانوان توانمند استان راه‌اندازی شده است بنابراین بانوانی که توانمندی خاصی دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند تا در صورت لزوم از این بانوان استفاده کنیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها