توسط گروه دوچرخه سواری لوتوس اشکذر:

سفر به ترکیه ، ارمنستان و گرجستان به سبک سایکل توریست

گروه دوچرخه سواری لوتوس اشکذر در خردادماه سال جاری برنامه رکابزنی به سه کشور ارمنستان ، گرجستان و ترکیه با شعار حامی طبیعت سبز و طرفدار صلح جهانی آغاز کردند.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۷۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، این برنامه دوازدهم خرداد ماه سال جاری با حضور "محمد حسین حیدری اشکذری ، محمد حسن حیدری اشکذری ، مهدی دهقانی و محمد دهقانی" استارت خورد که مسیر یزد تا تبریز با اتوبوس طی گردید.
این گروه پس از انجام تشریفات کمرگی در تاریخ سیزدهم خردادماه سال جاری وارد خاک ارمنستان شدند و رکابزنی خود را با شعار حامی طبیعت سبز و طرفدار صلح جهانی شروع کردند که پس از یک هفته رکابزنی و طی مسیری به طول ۴۸۰ کیلومتر به پایتخت این کشور ( ایروان ) رسیدند که ضمن بازدید از مکانهای دیدنی با حضور در سفارت ایران در این کشور هدف و شعار برنامه خود را به اطلاع این سفارت رسانیده و برنامه رکابزنی خود را تا ایروان با حضور "شیر خانی" مسئول امور فرهنگی سفارت ایران در ارمنستان تقدیم روان پاک شهدای حادثه تروریستی تهران که در تاریخ هیجدهم خرداد ماه سال جاری اتفاق افتاده بود نمودند.
بعد از حضور در پایتخت ارمنستان و اعلام هدف و شعار خود به سفارت ایران در این کشور دو تن از اعضای گروه به نام "های مهدی و محمد دهقانی" از گروه جدا و به ایران بازگشتند و ادامه برنامه توسط "محمد حسن و محمد حسین حیدری" صورت گرفت در حالی در تاریخ ۲۶ خرداد ماه وارد خاک گرجستان شده و بعد از دو روز رکاب زنی به پایتخت گرجستان ( تفلیس ) رسیدند که بعد از بازدید از این شهر مسیر خود را به سمت ترکیه ادامه دادند.
همچنین در تاریخ یکم تیرماه سال جاری به پشت مرزهای ترکیه رسیدند و بعد از ورود به این کشور و عبور از منطقه کرستان ترکیه که منطقه ای کاملا امنیتی است در تاریخ پنجم تیرماه از مرز بازرگان وارد ایران شده و مسیر بازگشت از ماکو به یزد را با اتوبوس طی نمودند.
مسافت رکابزنی در این برنامه بین 19000 الی 20000 کیلومتر بوده که طی ۲۵ روز انجام شده است.
گفتنی است این برنامه که از نظر زمانی و نیز از نظر مسیر ، طولانی ترین برنامه گروه دوچرخه سواری لوتوس اشکذر تا به امروز بوده است بدون اسپانسر مالی انجام شده، که در این سفر گروه دوچرخه سواری مذکور از نظر آب و هوایی توتنسته است دمایی بین ۳ تا ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه نمایند و نیز از نظر ارتفاعات ، ارتفاعی بین ۵۰۰ تا ۲۶۰۰ متر از سطح اقیانوس ها را داشته باشند.


ارسال نظرات