به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه؛

کتاب "زرند و خرقان" رونمایی شد

کتاب زرند و خرقان؛ از کتیبه‌نگاری تا وب‌نگاری، نوشته محمدعلی چراغی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۷۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به همت اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان زرندیه از کتاب زرند و خرقان؛ از کتیبه نگاری تا وب نگاری، نوشته استاد محمدعلی چراغی، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و اصحاب فرهنگ و هنر در محل سالن شورای اسلامی شهر مأمونیه رونمایی شد.

دکتر عباسعلی وفایی از اساتید دانشگاه و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی در این مراسم گفت: پژوهش آن هم از نوع میدانی کاری بسیار سترگ و پر زحمت است که نویسنده این کتاب متحمل آن شده است.

وی افزود: استاد محمدعلی چراغی فردی فرهیخته و علاقمند به مسائل فرهنگی هنری و علمی منطقه است که در همین راستا اقدام به پژوهش میدانی، تدوین و تالیف کتاب وزین زرند و خرقان کرده است.

نویسنده مقدمه کتاب زرند و خرقان ادامه داد: امید است این کتاب سرآغاز فعالیت‌هایی از این دست در راستای رشد و اعتلای فرهنگی منطقه باشد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدی امام جمعه پرندک هم در این مراسم گفت: ارزش قلم و جایگاه آن در دین مبین اسلام در حدی است که خداوند متعال بارها در قرآن از آن یاد کرده وحتی به آن قسم خورده است.

وی اصحاب قلم و نویسندگان را قشر بسیار مهم و تاثیرگزاری در جامعه دانست که مسئولیت خطیری را بردوش دارند و انتقال فرهنگ‌ها، دانش‌ها و تجربیات گذشتگان به نسل‌های بعدی را یکی از این مسئولیت‌ها عنوان کرد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه هم در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات 15 ساله استاد محمدعلی چراغی جهت پژوهش میدانی، تدوین و تالیف کتاب زرند وخرقان، از وی بعنوان فردی فرهیخته، دلسوز و پیگیر در مسائل فرهنگی واجتماعی شهرستان یاد کرد.

وی حمایت از نویسندگان و اصحاب فرهنگ و ادب را از برنامه‌های همیشگی این اداره در شهرستان زرندیه عنوان کرد و افزود: امید است این اداره بتواند با برگزاری چنین برنامه هایی گوشه‌ایاز زحمات اساتیدی چون استاد محمدعلی چراغی را ارج بنهد.

در ادامه این برنامه استاد سیدعلی اصغر موسوی، استاد صفت اله مرزوقی و استاد محمد علی چراغی به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.

اجرای زنده موسیقی توسط استاد بهروز مبصری، غلامرضا تنها و حامدموصولی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این مراسم با اهداء لوح و هدایایی از سوی دکتر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، مهندس نخستین فرماندار شهرستان زرندیه و جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه از زحمات استاد محمد علی چراغی تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار