با حضور وزیر بهداشت؛

اولین بیمارستان خصوصی استان مرکزی در اراک افتتاح شد

نخستین بیمارستان خصوصی در استان مرکزی امروز با ضحور وزیر بهداشت و درمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۷۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در مراسم افتتاح اولین بیمارستان خصوصی استان مرکزی در اراک؛ با ابراز تاسف از وضعیت استان گفت: در این استان بایستی نسبت تخت به جمعیت، خیلی بهتر از وضع موجود می‌بود و امروز چندمین بیمارستان خصوصی را در این استان افتتاح می‌کردیم.

وی افزود: فعالیت در حوزه بهداشت و درمان و پزشکی کاری دشوار است و برخی از کسانی که در حوزه پزشکی مشغول به فعالیت نیستند قضاوت دقیقی در این زمینه ندارند. اگر سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت مقرون به صرفه بود، سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران حضور پررنگی در این زمینه داشتند.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: در حوزه سلامت، فرد سرمایه‌گذاری را نمی‌بینیم که در زمینه ساخت بیمارستان ورود کند. اکثر بیمارستان‌های بخش خصوصی از محل درآمد کل جامعه پزشکی و مقدار کمی از محل کمک بانک‌ها احداث می‌شوند.

قاضی‌زاده هاشمی با قدردانی از سرمایه‌گذاران حوزه سلامت، گفت: امید است اهداف والای نوع‌دوستی، احترام به مردم، رعایت حقوق شهروندان و بالاترین خدمات با حداکثر استانداردهای روز دنیا را در این بیمارستان شاهد باشیم. وظیفه وزارت بهداشت حمایت از بخش خصوصی و در عین حال نظارت بر عملکرد این بخش است.

وی افزود: امید است شاهد اضافه شدن بیش از یک‌هزار تخت به مجموعه تخت‌های استان در کمتر از یک‌سال آینده باشیم. با احتساب پروژه‌های بیمارستان‌های خوانساری و حضرت ولیعصر(عج) این رقم باید به بیش از مقدار مذکور افزایش یابد که در این راستا بیش از 500 تخت درمانی باید در مرکز استان هدفگذاری شود.

طالبی رئیس بیمارستان تخصصی سینا نیز در این مراسم با اشاره به گزارش روند ساخت این مرکز درمانی گفت: پروژه ساخت این بیمارستان در سال 89 در زمینی به مساحت 11 هزار و 450 مترمربع کلنگ‌زنی شد.

وی افزوده: این بیمارستان دارای بخش های سی‌تی اسکن، ام‌آر‌آی، آنژیوگرافی، انواع جراحی‌ها، رادیوتراپی، اورژانس مجهز و اورژانس شبانه‌روزی کودکان است که تا ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات