وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم با تعامل دولت و مجلس بتوانیم بیمارستان‌های آموزشی را توسعه دهیم تا فارغ التحصیل بیشتری داشته باشیم و نیاز مردم را تامین کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۷۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در بازدید از بیمارستان خسروانی شهرستان فراهان با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان گفت: متاسفانه نسبت به کشورهای منطقه وضعیت بهداشت و درمانی مناسبی نداریم و می‌طلبد که به سرعت و به شکل منطقی این مشکل مرتفع گردد.

وی افزود:علیرغم تلاش دولت‌های گذشته وضعیت بهداشت و درمان در کشور شایسته مردم نیست و ضعف‌هایی در این حوزه وجود دارد که بایستی برای رفع آن‌ها اقدامات بسیاری صورت بگیرد.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: این طرح به مانند یک نوزاد است که مرحله شیرخوارگی را سپری کرده و اکنون این طفل برای تبدیل شدن به جوانی رشید نیاز به کمک و حمایت دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به لزوم همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها و مسئولین دولتی و اجرایی کشور برای اجرای طرح تحول سلامت گفت: بایستی به تحقق این طرح که مهمترین نیاز مردم است کمک شود.

وی افزود: در حوزه درمان صرفا برخورداری از ساختمان و تجهیزات کافی نیست، باید متخصصان کارآمد در حوزه درمان افزایش پیدا کنند. متاسفانه نبود برخی امکانات آموزشی و زیرساختی و نیز عدم توسعه دانشگاه‌ها در برخی از رشته‌ها باعث کمبود متخصص در حوزه بهداشت شده است که تلاش می شود این مشکلات حل شود.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: سالانه 8000 دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل می‌شوند، اما برای مثال 60 جراح و متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می‌شود که این تعداد بایستی در سطح 450 حوزه درمانی توزیع شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ما ظرفیت دوره‌های پزشکی را 3000 نفر افزایش دادیم و میزان تعداد ورودی 8000 نفر است که البته اینها یک دوره شش ماهه تا فارغ التحصیلی در پیش دارند و یک دوره هم باید وارد دوره تخصصی شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امیدواریم با تعامل دولت و مجلس بتوانیم بیمارستان‌های آموزشی را توسعه دهیم تا فارغ التحصیل بیشتری داشته باشیم و نیاز مردم را تامین کنیم.

وی افزود: اگر احداث بیمارستان آموزشی و توسعه فضای آموزشی را گسترش و توسعه ندهیم در دوراهی اخلاقی و تعصب ملی گیر می‌کنیم، از سویی باید پاسخ مردم را برای داشتن پزشک متخصص بدهیم و از سوی دیگر، ورود متخصصین در برخی رشته‌ها خارج از جغرافیای ایران و همین طور ملیت خودمان به نظر می رسد به مصلحت نیست.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به بیمارستان خسروانی شهرستان فراهان تصریح کرد: نیازهای این مرکز درمانی به امکانات تخصصی و سایر خدمات با اولویت دنبال خواهد شد تا مردم از خدمات کیفی و موثر آن بهره‌مند شده و سطح رضایتمندی در سلامت ارتقا یابد.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه تنگناهای موجود در زمینه تامین برخی تجهیزات و فعالیت شبانه روزی بیمارستان خسروانی از مواردی است که با جدیت پیگیری می شود، و ضمن تقدیر از زحمات خیرین حوزه سلامت در این شهرستان گفت: به منظور ارتقای وضع بهداشت و درمان کارهای مختلفی در کشور در حال انجام است، که امیدواریم با اجرای این کارها شاهد بهبود وضع بهداشت در استان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات