رییس بهزیستی اشکذر از برگزاری کلاسهای آموزش زندگی خانواده به زوج های جوان در آستانه ازدواج اشکذر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۶۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

احمد غفوریان در گفتگو با خبرنگار بسیج اشکذر گفت: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع است و اگر این ازدواج نا اگاهانه و بدون آموزش و مقدمه صورت گیرد می تواند تاثیرات مخرب و نگران کننده ای بر بنیان خانواده ها و جامعه بگذارد.
وی افزود: در سالیان اخیر متاسفانه شاهد رشد طلاق ( طلاق قضایی و یا طلاق عاطفی ) در میان زوجین بوده ایم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه خانواده یکی از مهمترین علل این موضوع عدم داشتن آگاهی کامل از ازدواج ، تفاوتهای شخصیتی و جنسیتی زوجین و نیز عدم آشنایی با مهارتهای اساسی زندگی است .
رییس بهزیستی اشکذر خاطر نشان کرد: به منظور افزایش استحکام و استواری خانواده ها ، افزایش رضایتمندی زناشویی و کاهش آسیب اجتماعی طلاق تفاهم نامه همکاری بین دادگستری کل استان ، سازمان بهزیستی استان ، اداره ثبت اسناد و املاک استان و جامعه سر دفتران ازدواج منعقد تا برنامه زندگی خانواده به زوج های جوان در آستانه ازدواج آموزش داده شود.
وی یاد آور شد: این برنامه آموزشی به مدت ۱۶ ساعت در سه روز به زوج های جوان ارائه خواهد شد که شامل برقراری ارتباط، مهارت روابط بین فردی ، حل تعارض ، نقش جنسیتی و فرزند آوری است.
غفوریان تصریح کرد: روش اجرای این برنامه به گونه ای است که زوجینی که بابت ثبت ازدواج به دفاتر رسمی ثبت نکاح مراجعه می نمایندکه از سوی سر دفتر نامه ای برای معرفی و شرکت زوجین در کلاسهای آموزشی که توسط اداره بهزیستی شهرستان برگزار می گردد تنظیم و به مراجعین ارائه می شود .
وی افزود: اداره بهزیستی نیز پس از مراجعه زوجین به محل برگزاری کلاسها نسبت به ثبت نام و دریافت کلیه اطلاعات عمومی مانند نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن اقدام نموده و کلاسها را ظرف حداکثر ۱۵ روز پس از مراجعه زوجین برگزار می نماید و نیز پس از اتمام کلاسها بهزیستی شهرستان نسبت به صدور گواهینامه و معرفی به فاتر مربوط به ثبت ازدواج اقدام می نماید .
رییس بهزیستی اشکذر یاد آور شد: هزینه کل برگزاری کلاسهای آموزش زندگی خانواده ویژه زوج های جوان در آستانه ازدواج برای هر زوج ۳۵۰ هزار ریال است که به مرکز برگزار کننده کلاسها که موسسه غیردولتی تحت نظارت بهزیستی است پرداخت می گردد .
گفتنی است کلاسها با هماهنگی های به عمل آمده در ساعات بعد از ظهر تشکیل می گردد تا کمترین تداخل با فعالیت های شغلی ، تحصیلی و … زوجین داشته باشد.

ارسال نظرات