خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

جشنواره فیلم تبریز بستری برای بسط اقدامات فرهنگی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه مشترک با هیات اجرایی نخستین جشنواره فیلم تبریز با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: آذربایجان و تبریز از گذشته های دور همواره قطب فرهنگی بوده و امروز وظیفه ما ایجاد بسترها و زمینه های لازم برای بسط هر چه بیشتر اقدامات فرهنگی در این خطه است.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۹۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعید شبستری  اظهار داشت: اقدامات فرهنگی باید با هدف انگیزه بخشی به جوانان در حوزه های فرهنگی و هنری برپا شود به گونه ای که شایسته آذربایجان و تبریز نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز عرصه های فیلم و سینما در دنیا تحت تاثیر قرار گرقته است، افزود: با وجود فراگیر شدن شبکه مجازی، دوباره مردم به سمت سینما روی آورده اند و متوجه شده اند هیچ چیزی نمی تواند جای فیلم و سینما را پر کند.

شبستری ادامه داد: سینما و هنر زبانی فراگیر است و ما می توانیم بسیاری از مسائل را با زبان هنر برای مردم بگوییم که تاثیر آن طولانی مدت است. این زبان می تواند به مرور آثار فرهنگی و رویه ها و عادات فرهنگی جامعه را تغییر دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان در این بخش بسیار مهم است، گفت: ما در آذربایجان سبک های مختلف و مهمی در موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و ... داشتیم که شاید الان مطرح نمی شوند. از طرفی این دیار موطن هنرمندان سینما و تئاتر بود که الان فراموش شده اند و کسانی دیگر دنباله رو آن ها نیستند.

شبستری ابراز امیدواری کرد: با برپایی چنین جشنواره های فرهنگی و ارج دادن به افراد و هنرمندان، بتوانیم انگیزه جدیدی برای جوانان ایجاد کنیم که وارد این عرصه ها شده و جای بزرگان هنرمند گذشته را پر کنند.

وی با اشاره به برپایی این جشنواره توسط انجمن سینماگران آذربایجان شرقی، گفت: برگزاری جشنواره فیلم تبریز توسط انجمن های مستقل را اتفاقی تاثیرگذار است چرا که نهادهای دولتی تنها می توانند وظیفه تسهیل کننده در این بین ایفا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: به اعتقاد من کار دولت سیاست گذاری و نظارت است و کار را باید به خود مردم واگذار کرد. از همین نهادها و انحمن ها که از جنس خود مردم هستند. کار را با کیفیت بهتر و هزینه های کمتر انجام دهند. مثلا اگر بنا باشد همین جشنواره فیلم تبریز را دولت اجرا کند، هزینه های آن چند برابر بیشتر و اثرگذاری آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

شبستری تاکید کرد: مردم نیازهای مردم را بهتر از ما می دانند؛ ما نهاد نظارتی و حاکمیتی هستیم که تنها می توانیم تسهیل کننده باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برپایی این جشنواره را اتفاقی خجسته در آستانه تبریز ٢٠١٨ دانسته و گفت: تبریز ٢٠١٨ فرصت خوبی است که حوزه های فرهنگی خود را به کشورهای اسلامی معرفی کنیم که اگر برنامه ریزی خوب و عملیاتی داشته باشیم این موضوع امکان پذیر است

ارسال نظرات
پر بیننده ها