مراسم تجدیدمیثاق با سردار شهید ابوالفضل رفیعی با روایتگری هم‌رزمان شهید و مداحی حاج صادق آهنگران در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۷۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاري بسيج در خراسان رضوي؛ درپی شناسایی پیکر مطهر سردار شهید ابوالفضل رفیعی در مرکز تحقیقات ژنتیک، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به‌همراه جمعی از مدیران و اصحاب رسانه عصر روز گذشته با خانوادۀ این شهید والامقام دیدار کردند.
مراسم تجدیدمیثاق با سردار شهید ابوالفضل رفیعی سه‌شنبه ٢٠ تیرماه ساعت ١٩ با روایتگری هم‌رزمان شهید و مداحی حاج صادق آهنگران در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
 
  سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی در این رابطه اظهار کرد: پیکر یکی از دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد متعلق به این شهید بزرگوار است که پس از انجام آزمایش «دی. ان. ای» هویت این شهید مشخص شد.

وی افزود: شهید ابوالفضل رفیعی که به علمدار خیبر معروف است سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید و هفته پیش نتیجه آزمایش «دی. ان. ای» آن مشخص شد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه جاری مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد و در محل دفن پیکر شهدای گمنام این دانشگاه با حضور خانواده شهید شناسایی شده و عموم مردم برگزار می شود.
 
سردار شهید ابوالفضل‌ رفیعی‌ سیج‌ متولد سال‌ ۱۳۳۴ در روستای‌ سیج‌ مشهد بعد از گذراندن مقطع تحصیلی راهنمایی در مدرسه خیرات‌ خان‌ مشهد به مدت‌ هفت‌ سال‌ به‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی ‌پرداخت‌ و همزمان در مبارزات علیه ‌رژیم‌ پهلوی‌ مشارکت داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ عازم‌ جبهه‌ها شد.
 
وی سرانجام در سمت جانشینی ‌فرماندهی‌ لشکر پنج نصر و فرمانده تیپ امام صادق(ع) در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید.

پیکر شهید رفیعی به عنوان یکی از دو شهید گمنام تفحص شده در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ در دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شده بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها