طرح هجرت 3 براساس منویات رهبر فرزانه انقلاب (مد ظله العالی) و به منظور ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش و آشنا ساختن آنان با فرهنگ کار و پرکردن اوقات فراغت در فصل تابستان طراحی شده و بسیار برنامة پر محتوا و با ارزشی می باشد .
کد خبر: ۸۸۸۴۳۲۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ پاسدار محمد رضا مؤمنی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کردستان گفت :طرح هجرت 3 براساس منویات رهبر فرزانه انقلاب  (مد ظله العالی)  و به منظور  ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش و آشنا ساختن آنان با فرهنگ کار و پرکردن اوقات فراغت در فصل تابستان طراحی شده و بسیار برنامة پر محتوا و با ارزشی می باشد .
 

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کردستان در ادامه افزود: برنامه های طرح های هجرت 3 بسیج دانش آموزی با اهدافی همچون غنی سازی اوقات فراغت و سازماندهی و حفظ و انسجام دانش آموزان عزیز در تعطیلات فصل تابستان  برنامه ریزی و ابلاغ می گردد که منظور از آن تربیت روحیه  و پرورش استعدادهای  بالقوه جوانان و نوجوانان  بسیجی انجام می گیرد .
 

سرهنگ پاسدار محمد رضا مؤمنی در ادامه بیان داشت: مهترین فرصت برای ساماندهی  فعالیت های نوجوانان  در فصل تابستان همین برنامه های طرح هجرت 3 می باشد ؛ چراکه این برنامه ها  دانش آموزان را  افرادی مسئولیت پذیر بار می آورد که  بتوانند در برقراری ارتباطات اجتماعی و فراگرفتن  مهارت های  اولیه ی زندگی خود    بیشتر آماده باشند و توانایی رویارویی با مشکلات را داشته باشند  . این برنامه قادر است روح همیاری ، همکاری و تعاون را در دانش آموزان به بهترین شیوه احیاء سازد.
 

سرهنگ مومنی در ادامه گفت :این طرح  که با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان عزیز بسیجی و فرهنگیان و بسیج طلاب اجرا می شود ، باعث گردیده  دانش آموزان با شور و شوق خاصّی در آن شرکت کنند.

در راستای  اهداف این برنامه سرهنگ مومنی افزود:طرح هجرت 3 از اول تیرماه تا دهم شهریور ماه  از طریق ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان به رده ها ابلاغ و با تاکید بر پر نمودن و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و با اهداف زیر اجراء می گردد، که جا دارد از همین جا از کلیه دست اندکاران و اعضای محترم کمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی شهرستان ها به دلیل پیگیری دقیق و به موقع برنامه های بسیج دانش آموزی و ایجاد وحدت و همدلی بین سپاه و آموزش و پرورش تشکر و قدر دانی نمایم .
 

وی  در ادامه افزودند مطمئن هستیم که در اجرای این برنامه خواهیم توانست به اهداف ذیل دست پیدا کنیم و این موفقیّت را مرهون تلاش ها و همکاری های خوب دانش آموزان عزیزی هستیم که با شور و شوق فراوانی در برنامه های بسیج شرکت می کنند و این تشکل را به عنوان یک تشکل امین و متدیّن قبول دارند .
 

الف ـ غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان .
ب ـ  کمک به سازندگی و خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم و توجیه در جذب آنان در گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی و کمک به مناطق محروم .

ج- و نهایتاً آشنایی نوجوانان و جوانان عزیز با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی از جمله اهداف این برنامه است که امیدواریم به همکاری خوب اعضای محترم به تمامی این اهداف دست یابیم . ان شاء الله
 

وی در پایان گفت : در سال گذشته بیش از 40 هزار نفر روز  دانش‌آموز در اجرای طرح هجرت ۳ در شهرستان های سطح استان کردستان فعالیّت  داشتند.و در عرصه هایی همچون بهسازی مدارس ، زیباسازی، رنگ‌آمیزی، جوشکاری، دوخت پرده، تعمیرا ت سرویس‌های بهداشتی و ...  شرکت نمودند و در بین الصلاتین نیز از احکام و مباحث اخلاقی که از طرف طلاب ، روحانیون و ماموستا های  عزیز مطرح می شد  بهره می گرفتند و ان شاء الله در سال 96 نیز با توجه به تعامل و همکاری خوب سپاه ، آموزش و پرورش و اداره نوسازی بیش از سهمیه ابلاغی بتوانیم این برنامه را در سطح استان  اجرایی نماییم
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات