پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی زیبا به مردان سخنی آموختند که تا روز قیامت در دل یک زن می‌ماند.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۰۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، خانواده بستری برای زمینه‌سازی جامعه‌ای ارزشی و یا غیر ارزشی است، یعنی هر اندازه با آموزه‌های آن بیشتر و بهتر آشنا شویم، می‌توانیم با تربیت نسلی صالح در تشکیل نظامات اجتماعی مختلف سهیم باشیم و برعکس هر اندازه نسبت به آموزه‌های این محیط مقدس بی‌تفاوت باشیم، حاصل آن عدم تربیت صحیح اعضای آن خواهد بود و به صورت طبیعی اثر منفی آن در جامعه بروز خواهد یافت.

در این بین هر یک از زوجین نقش کلیدی‌تری را ایفا می‌کنند، زیرا هر گونه کوتاهی در این زمینه باعث می‌شود به بدنه خانواده آسیب جدی وارد شود که به این راحتی جبران‌پذیر نخواهد بود. بنابراین زنان و مردان باید با آموزه‌هایی که دین مبین اسلام نسبت به تحکیم روابط زناشویی ارائه داده است، آشنا شوند.

از جمله مواردی که باعث تحکیم روابط زناشویی می‌شود، نوع برخوردی است که هر یک از زوجین از خود بروز می‌دهند که یا زبانی و یا رفتاری است. در همین زمینه پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی زیبا فرمودند: «این گفتار مرد به همسرش که «من تو را دوست دارم، هرگز از قلب زن بیرون نمی‌رود.» (وسائل الشیعة، ج 14، ص 10)

بنابراین مردی که علاقه به خانواده داشته باشد، هرگونه تکبری را از دل خود بیرون می‌کند و با یک جمله قلب همسر خود را به دست می‌آورد.

ارسال نظرات