نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، قاچاق کالا و ارز را از مهمترین موانع بخش تولید و اشتغال در کشور برشمرد و افزود: بر اساس آمار غیر رسمی سالانه 27 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که این میزان قاچاق اگر به بدنه هر نوع کالایی برخورد کند آسیب جدی به آن می رساند.
کد خبر: ۸۸۸۴۲۸۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، سعید باستانی در همایش تجلیل از صنعتگران تربت حیدریه اظهار کرد: در حال حاضر در آمد داخلی کشور مشخص و مجموع این درامدها متعلق به دولت است که از ۳۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبارمصوب کشور حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان به بودجه جاری و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز در حوزه عمران و آبادانی اختصاص یافته که تا پایان سال مالی نیمی از آن تحقق می یابد.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت های بخش تولید و اشتغال امنیت سرمایه گذاری است که همه دستگاههای اجرائی اعم از قوای سه گانه و سایر نهادهای حاکمیتی در تحقق آن نقش بسزایی دارند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قاچاق کالا و ارز را از مهمترین موانع بخش تولید و اشتغال در کشور برشمرد و افزود: بر اساس آمار غیر رسمی سالانه ۲۷ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که این میزان قاچاق اگر به بدنه هر نوع کالایی برخورد کند آسیب جدی به آن می رساند. باستانی گفت: طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سالانه ۱۲٫۸ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود و نمایندگان مجلس به هیچ وجه این آمار را نمی پذیرند، زیرا آنچه که گمرکات سایر کشورها اعلام کردند، مبلغ ۲۲ میلیارد دلار است که مجموع این آمار که بتوان بصورت غیر رسمی از آن برداشت کرد قاچاق ۲۷ میلیارد دلاری است که به بدنه اقتصاد کشور آسیب رسانده است.
وی اظهار کرد: سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر مسافرت خارج از کشور می روند و اگر هر کدام تنها یکهزار دلار کالا از این کشورها خرید کنند سالانه ۱۰ میلیارد دلار کالای خارجی از این طریق وارد کشور می شود. تاکید بر فراهم کردن زیر ساخت مناسب در سازمان مالیاتی کشور عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دولتها در صدد بودند تا عدم وابستگی به نفت را از طریق مالیات جبران کنند اما به دلیل اینکه سامانه مناسبی در سازمان مالیات طراحی نشده میزان پرداختی ها را علی الرأس اعلام می کنند، لذا نتوانسته توقع دولتها را براورده کنند، کما اینکه در سال گذشته تنها ۳ هزار میلیارد تومان در خراسان رضوی از منبع مالیات برای دولت در امد زایی ایجاد شده است. وی بر فراهم کردن زیر ساخت مناسب در حوزه مالیات تاکید کرد و افزود: باید بررسی شود که آیا تولید کنندگان این میزان در امد را داشته اند، بنابراین باید سیستمی جامع طراحی شود تا افراد با درآمد بالا و کم درآمد تفکیک شوند، تا بر اساس مستندات واقعی مالیات اخذ شود. باستانی خطاب به اصناف تربت حیدریه اعلام کرد: بازاریان خود را برای داد و ستد در فضای مجازی آماده کنند، زیرا در یکسال گذشته فقط در تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان از طریق اینترنت و فضای مجازی کالا داد و ستد شده و این بیانگر آن است که بستر مبادلات آینده در این فضا خواهد بود.
این نماینده مجلس به مشکلات فولاد تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب پایدار متعلق به تصفیه خانه فاضلاب این شهر در هیچ نقطه از استان وجود ندارد و توانسته مشکل کم آبی فولاد را برطرف کند و از طرفی با راه اندازی این واحد تولیدی برای حدود ۳ هزار نفر بصورت مستقیم و بالغ بر ۱۱ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود. هفت درصد سهم اشتغال کشور متعلق به خراسان رضوی است در ادامه این مراسم مقدم معاون بازرگانی رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی اظهار داشت: این استان با ۲۲۰ هزار واحد صنفی و ۸۱ واحد صنعتی به ترتیب ۹ و ۷ درصد واحدهای صنفی و صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است. مقدم بیان کرد: استان خراسان رضوی با ایجاد ۱۸۳ هزار نفر اشتغالزایی و همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به ترتیب ۷ و ۵ درصد سهم اشتغال و سرمایه گذاری کشور را دارا می باشد. وی خاطر نشان کرد: ظرفیت در بخش های مختلف اقتصادی بالاست و می طلبد تا در یک برنامه تدوین شده از این ظرفیت ها به نحو مطلوب بهره برداری کرد. معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی تاکید کرد: سند توسعه صنعت و معدن استان تدوین شده و به تبع آن این سند در شهرستان ها در حال تدوین و طراحی است تا با یک نگرش جامع از این اسناد بتوان بر حوزه تولید و اشتغال نقش بسزایی را ایفا کرد. در پایان این مراسم از صنعتگران نمونه شهرستان تربت حیدریه تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها