استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تدوین تقویم فرهنگی استان شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۹۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، اسماعیل جبارزاده با اشاره به تأثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی در تبیین روش‌ها و منش‌های فرهنگی استان، گفت: معتقدم که اگر قرار است کاری در عرصه فرهنگی صورت گیرد، باید ابعاد و نحوه اجرای آن توسط نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی در این شورا مشخص شود.

وی، با اشاره به اینکه مردم آذربایجان شرقی مردمی فرهنگ‌دوست هستند و زمینه پذیرش هر نوع فعالیت فرهنگی را دارند، افزود: در چهار سال گذشته تلاش کردیم که هر ماه یک اتفاق فاخر فرهنگی در استان اجرا شود که خوشبختانه در اکثر ماه‌ها حداقل یک جشنواره یا برنامه فرهنگی در سطح ملی یا بین‌المللی در سطح استان برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در سال ٩٥ تنها در دانشگاه تبریز ١٣٠٠ برنامه کوچک و بزرگ فرهنگی برگزار شد و جنب‌وجوش فرهنگی در اکثر دستگاه‌های استانی نیز مشهود بود.

جبارزاده با تأکید بر تشکیل ماهانه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی موجب بازدهی بیشتر برنامه‌ها خواهد شد.

نائب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین بر تدوین تقویم فرهنگی استان تأکید کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی استان باید بر اساس این تقویم مدیریت شود تا بتوانیم در حوزه فرهنگی نیز مانند سایر بخش‌ها جزو استان‌های برتر کشور باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی رهبر فرزانه انقلاب است، گفت: تدوین تقویم فرهنگی استان می‌تواند گامی برای تحقق این دغدغه‌ها بوده و موجب انگیزه مضاعف مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی استان شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نقش باورهای دینی در کنترل آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: مساجد نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند، اما متأسفانه آن‌گونه که شایسته است به رسالت خود عمل نمی‌کنند.

سعید شبستری با بیان اینکه مساجد در مدیریت برنامه‌های فرهنگی، نقش فعالی ندارند، افزود: لازم است در خصوص فعالیت مساجد، به‌صورت تخصصی آسیب‌شناسی شود تا نقش و جایگاه آن ها در حوزه فرهنگی احیا شود.

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ٩٦ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

ارسال نظرات