خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید با حرکت در یک مسیر واحد، توان یکدیگر را تقویت کنند.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۹۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ال هاشم خاطرنشان کرد: ثروت فرهنگی یکی از مهم ترین ثروت های ملت اسلامی ایران است و با توجه به سبقه فرهنگی انقلاب اسلامی، مقوله فرهنگ باید از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در میان انواع مشکلاتی که دشمنان نظام به ما تحمیل کرده اند، آنچه که ما را بیش از همه مورد تهدید قرار می دهد مشکلات و هجمه های فرهنگی است، دشمنان به شیوه های مختلف تلاش در مقابله با نظام دارند و جنگ نرم و رخنه فرهنگی را انتخاب کرده اندچراکه ویژگی جنگ نرم بی سر و صدا بودن آن است.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد:دشمنان برخورد نظامی و سخت افزاری با نظام اسلامی را پرهزینه ارزیابی کردند و بر همین اساس از طریق رخنه در فرهنگ به سراغ ما آمده اند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دشوراتر و خطرناک‌تر از جنگ سخت و نظامی است، ادامه داد: ما باید برنامه ریزی قاطع و محکم و هدفمندی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات کشور در مقطع کنونی، مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، شورای فرهنگ عمومی را به عنوان یک نهاد مرجع در حوزه ی فرهنگ استان برشمرد و گفت: جلسات این شورا فرصت مغتنمی است تا مسئولان ارشد استان در کنار هم نسبت به برنامه ریزی درخصوص مسائل کلان فرهنگی استان اقدام کنند و از طریق این شورا موازی کاری در فعالیت های فرهنگی از میان رفته و فعالیت های فرهنگی در سطح استان منسجم شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بر رسیدگی به وضعیت مساجد استان و رفع نابسامانی‌های مساجد تأکید کرد.

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ٩٦ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این جلسه اعضای حاضر ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف فرهنگی، بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و پرهیز از موازی‌کاری در حوزه فرهنگ و نقش‌آفرینی مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کردند.

ارسال نظرات