برنامه‌های دهه کرامت در 80 هزار مسجد در سراسر کشور برگزار می شود

خبرگزاری بسیج: جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور مسؤولان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۸۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این جلسه گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) به متن جامعه بخصوص جوانان به شمار می‌رود.

وی اسلام را به عنوان دین شادی بیان کرد و اظهار داشت: اسلام شادی را از دو زاویه پایدار و غیر پایدار بودن مورد بررسی قرار می‌دهد و مردم را به سمت و سوی شادی پایدار سوق می‌دهد.

در ادامه حجت الاسلام حمیدرضا، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: مردمی کردن برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از اولویت همه فعالیت‌های دهه کرامت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در 80 هزار مسجد در کشور بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ نبوی، علوی و حسنی به شمار میرود.

مرتضی طاهریان دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، نیز در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در تالار شیخ کلینی(ره) در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد، گفت: با سفرهایی که اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به شهرهای مشهد مقدس، قم و شیراز داشتند سبب شد مردم و مسئولان برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت همکاری بیشتری نشان دهند.

وی افزود: آستان‌های مقدس حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مرکز و قطب اشاعه فرهنگ دینی به شمار می‌روند بنابراین هر فعالیت و اقدامی در این آستان‌ها برگزار شود به سبب کثرت زائر تاثیر مطلوب خواهد داشت و این مهم شامل برگزاری برنامه‌های دهه کرامت نیز می‌شود.

طاهریان شعار دهه کرامت را در سال 96 «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» بیان کرد و گفت: نهادها و مراکز مختلف که عهده‌دار برگزاری برنامه‌های دهه کرامت هستند همه برنامه‌های خودشان را حول محور این شعار تنظیم خواهند کرد و به ترویج شادی براساس موازین اسلامی اهتمام خواهند داشت.

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به بهره گیری بیشتر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت از فضای مجازی نسبت به سال‌های گذشته، گفت: استفاده و بهره گیری از فضای مجازی در راستای همراه ساختن بیشتر مردم در برنامه‌های دهه کرامت صورت گرفته است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، گفت: هدف شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استفاده از ظرفیتها و نهادهای مردمی است تا براین اساس فرهنگ نبوی، رضوی، علوی و حسنی در جامعه گسترش یابد.

در ادامه عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در سخنانی گفت: برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در سراسر کشور بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به خباثت های دشمنان اسلام بیان داشت: برگزاری برنامه‌های دهه کرامت با توجه به دشمنی دشمنان اسلام و ایجاد شبهه در میان مسلمانان ظرفیت خوبی برای خنثی سازی این فتنه‌ها به شمار می‌رود.

وی، عزت و عاقبت بخیری انسان را در گرو تبعیت از قرآن دانست و گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نقش مهمی در ترویج و تبلیغ دو گوهر گرانسنگ نبوی که قرآن و عترت است، خواهد داشت.

 سلیمی، با اشاره به اینکه نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان یک منشور و سبک زندگی اسلامی به شمار می‌رود، افزود: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت این ظرفیت و توانایی را دارد که چنین نامه‌ها و سخنان ارزشمندی را با برگزاری برنامه‌های دهه کرامت به گوش کسانی که تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، برساند.

سلیمی با تاکید براینکه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت باید بتواند معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) را برای مردم تبیین کند، ابراز کرد: تبیین سخنان زیبای ائمه اطهار(ع) خنثی کننده توطئه‌ها و شبهه افکنی‌های دشمنان اسلام است.

وی، انس با قرآن را موجب سعادت دنیوی و اخروی انسانها بیان کرد و گفت: برخی افراد با بهانه‌های واهی خود را از انوار نورانی قرآن کریم دور می‌کنند.

وی افزود: امام سجاد(ع) در زمینه اهمیت تلاوت قرآن کریم می‌فرمایند: هر مسلمان باید هر روز حداقل 50 آیه از قرآن کریم را تلاوت کند؛ تلاوت چیزی جدای از قرائت و در اصل تدبر در آیات است.

سلیمی با بیان اینکه خداوند قرآن کریم را هدایتگر مردم قرار داد، تصریح کرد: توجه به مضامین آیات الهی و عمل به فرامین قرآن کریم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.

  حجت‌الاسلام والمسلمین جواد بهشتی پور مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز گفت: شعار امسال دهه کرامت در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم، است.

وی ادامه داد: تنها دهه‌ ای که مورد تایید علما و مراجع و در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده است، دهه کرامت بوده که به عنوان دهه شادی اهل بیت(ع) به شمار می‌رود.

 

ارسال نظرات