خبرهای داغ:
مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تامین اجتماعی استان با 28شعبه، شش شعب اقماری و شش کارگزاری رسمی بالغ بر دو میلیون نفر از جمعیت استان معادل 54درصد جمعیت را تحت پوشش خود دارد.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۵۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر سمساری افزود: در راستای توسعه و ارتقای بیمه های اجتماعی، تعداد بیمه شدگان اصلی از رقم 624 هزار نفر در سال 1391 به 673 هزار نفر در سال گذشته رسیده است که با وجود رکود 7.81 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه بیمه شدگان اجباری در استان نیز رشد 7درصدی داشته است، اظهارداشت: تعداد بیمه شدگان اجباری در اسفند 1392 حدود 353 هزار نفر بود که در اسفند سال گذشته به 387 هزار و 432 نفر ارتقا یافته است.
سمساری حمایت از بیمه شدگان از طریق پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و حمایت بازماندگان بیمه شدگان را از تعهدات تامین اجتماعی برشمرد و بیان کرد:سال گذشته بابت این تعهدات بالغ بر 17 هزار و 300 میلیارد ریال به مستمری بگیران تحت پوشش استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد مستمری بگیران اصلی با رشد 36درصدی از رقم 112هزار نفر از سال 91 به رقم 152هزار نفر در سال گذشته رسید.

سمساری در بخش دیگر سخنان خود از تمدید بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب خبر داد و گفت: در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب و کارگاه های بحرانی در دستور کار تامین اجتماعی است، که از سال گذشته اجرا شده و تا پایان امسال نیز تمدید شد.

وی به بدهی کارفرمایان و واحدهای مشکل دار استان اشاره و بیان کرد: بدهی این واحدها حدود دو هزار و 200 میلیارد ریال که در قالب تقسیط از آن ها گرفته می شود و650 میلیارد ریال آن مربوط به جرائم تاخیر پرداخت بود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان، بازبینی و اصلاح دستورالعمل ها و حذف مقررات زائد را در راستای بهبود فضای کسب و کار از اولویت های تامین اجتماعی در ارائه خدمات خواند و تاکید کرد: مساعدت به کارگاه های بحران زده برای تقسیط تا اقساط 36 ماهه و بالاتر از آن نیز در این خصوص اعمال می شود.

سمساری توسعه خدمات غیر حضوری را از دیگر اولویت های بیمه دانست و اضافه کرد: با توسعه خدمات الکترونیک در این خصوص ماهانه بالغ بر 150هزار بار مراجعه حضوری به شعب استان کاهش یافته است.

سمساری همچنین به بیمه هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنرمندان نیز اشاره کرد و گفت: 12هزار نفر از هنرمندان و خبرنگاران را صندوق هنرمندان به سازمان اعلام کرده ااست و هنرمندان می توانند با اخذ معرفی از صندوق هنرمندان تحت پوشش بیمه ای قارار بگیرند.

ارسال نظرات