به واسطه تسهیلات پرداخت شده تعداد حفظ اشتغال در استان بالای 7 هزار شغل است. یک هزار و 807 نفر اشتغال جدید نیز با توجه به اقدامات سه دستگاه صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در استان بوجود آمده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۱۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به ایجاد یک هزار و ۸۰۰ شغل جدید گفت: با بررسی آمار مربوط به بازار کار در استان زنجان وضعیت اشتغال در استان زنجان خوب ارزیابی می‌شود.

خلیل قاسم‌‌لو اظهار داشت: از سال 92 تاکنون نرخ مشارکت در استان 2.5 درصد افزایش و نرخ بیکاری ثابت بوده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی مقایسه صرف نرخ بیکاری میان استان‌ها یا کشورها درست نیست بلکه باید نرخ مشارکت را نیز در کنار نرخ بیکاری مورد بررسی قرار داد، ابراز کرد: با توجه به این موضوع می توان وضعیت اشتغال و بازار کار در استان را خوب ارزیابی کرد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان آمار بیمه شدگان اجباری استان را طبق اعلام سازمان بیمه تامین اجتماعی استان چنین عنوان کرد: در سال 92 تعداد بیمه شدگان 92 هزار و 48 نفر، سال 93، 101 هزار و 850 نفر، سال 94، 103 هزار و 25 نفر و بهمن ماه سال 95، 107 هزار و 293 نفر بوده است.

وی در مورد آمار تعداد کارگاه‌های فعال در استان افزود: در استان زنجان سال 92 تعداد کارگاه‌های فعال 13 هزار و 20 کارگاه بوده است که این میزان در سال 95 به 13 هزار و 15 کارگاه رسیده است.

قاسم‌لو با اشاره به کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری عنوان کرد: براساس تغییرات بازار کار در استان تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال 95 به 3 هزار و 289 نفر رسید در حالی که این میزان در سال 92، 4 هزار و 26 نفر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان گفت: به واسطه تسهیلات پرداخت شده تعداد حفظ اشتغال در استان بالای 7 هزار شغل است. یک هزار و 807 نفر اشتغال جدید نیز با توجه به اقدامات سه دستگاه صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در استان بوجود آمده است.

ارسال نظرات