آموزش عالی در استان زنجان از جایگاه ممتازی برخوردار است و وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در کنار دانشگاه زنجان ظرفیت این بخش استان را در سطح کشور توسعه داده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۰۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در زنجان گفت: استان زنجان خیرین زیادی در حوزه بهداشت و درمان دارد.

اسداله درویش امیری افزود: جامعه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی زنجان در هیچ زمانی حمایت خود را از بخش بهداشت و درمان استان دریغ نکردند و تشکل های مردمی بزرگی در این بخش فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه مهرانه از افتخارات استان زنجان است، اظهار داشت: مجموعه مهرانه با تجهیزات به روز پزشکی توانسته خدمات گسترده ای به بیماران سرطانی ارائه نماید و یکی از مجهزترین مجموعه های بهداشتی –درمانی کشور محسوب می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آموزش عالی از مهم ترین شاخص های توسعه استان است، تصریح کرد: آموزش عالی در استان زنجان از جایگاه ممتازی برخوردار است و وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در کنار دانشگاه زنجان ظرفیت این بخش استان را در سطح کشور توسعه داده است.

اسداله درویش امیری افزود: در استان زنجان 65 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند همچنین 3 هزار و 500 عضو هیئت علمی در دانشگاه های استان فعالیت دارند و ظرفیت های خوبی در بخش برق، الکترونیک و آی تی استان وجود دارد، به گونه ای که استان در شمالغرب کشور، قطب اصلی این بخش محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: در سال های 67 و 68 دانشگاه علوم‌پزشکی در استان زنجان با همت مرحوم مهدوی پایه گذاری شد و با اینکه جزو دانشگاه‌های جوان در بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور بوده اما با تلاش جامعه پزشکی استان هم اینک جزو دانشگاه های تیپ یک کشور و محل دبیرخانه منطقه 6 کلان دانشگاه های علوم پزشکی محسوب می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تجهیزات و استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان به‌روز و استاندارد است، گفت: تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان توانسته اقدامات بزرگی را در حوزه بهداشت و درمان استان محقق کند که یکی از گام های مهم آن، در بخش بهداشتی و ایجاد مراکز مختلف بهداشتی و درمانی بوده است.

اسداله درویش امیری افزود مبادله تفاهم نامه سه جانبه برای ساخت 226 پایگاه و مرکز بهداشتی- درمانی در استان زنجان صورت گرفته که این میزان پروژه در هشت شهرستان استان در حال اجرا بوده و برخی از آن ها نیز به اتمام رسیده که مردم از آن خدمات استفاده می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 45 هزار شغل در بخش صنعت و معدن استان زنجان وجود دارد، اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 600 میلیارد تومان در بخش صنعت استان زنجان سرمایه گذاری شده و با تحقق 2 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اقدام، 2 هزار و 500 شغل به شغل های فعلی افزوده خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان از برنامه نخست تا برنامه پنجم توسعه کشور، مسیر رو به رشدی را سپری کرده است، تصریح کرد: استان زنجان در برخی زمینه ها با شایستگی مسیر پیشرفت را طی کرده و در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه خوبی یافته و محور اصلی توسعه استان محسوب می شوند.

ارسال نظرات