بر اساس تحقیقات جدید، مصرف روزانه یک پرتقال می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا 25 درصد کاهش دهد.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۷۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، مصرف پرتقال می‌تواند عاملی بازدارنده برای ابتلا به آلزایمر باشد. 

پژوهشگران دانشگاه ژاپن باور دارند، مصرف روزانه هر گونه میوه‌های مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا 25 درصد کاهش دهد و نقش مؤثری را در سلامتی فرد پیاده کند. 

یافته‌های گروهی از دانشمندان دانشگاه در ژاپن نشان می‌دهد که میوه‌های تند و تیز می‌توانند یک سلاح قدرتمند در برابر بیماری‌هایی باشند که به عنوان یک بیماری همه گیر مدرن در حال ظهور هستند. 

محققان با بررسی چندین ساله 13 هزار مرد و زن مسن دریافتند، آنهایی که روزانه یکی از میوه‌های مرکب را در برنامه غذایی خود جای داده بودند، 23 درصد کمتر از آنهایی که از مصرف این میوه خودداری کرده بودند، به آلزایمر مبتلا می‌شوند. 


کارشناسان هشدار می‌دهند که زوال عقل و ابتلا به آلزایمر در انگلیس بسیار همه گیر شده است؛ محققان دانشگاه کالج لندن و لیورپول در این باره اظهار داشتند: در حالتی خوش‌بینانه تا سال 2040، حداقل یک میلیون و 200 هزار نفر در انگلیس به آلزایمر دچار خواهند شد. 

از طرفی کارشناسان مطرح می‌کنند که اگر برنامه‌های بهداشتی مناسب برای افزایش آگاهی از نحوه جلوگیری از اختلال مغزی در سطح کشورهای جهان اجرا و پیاده نشود، با روند صعودی عجیبی در شمار افراد مبتلا مواجه خواهیم بود؛ برای مثال تعداد افراد مبتلا در انگلیس به یک میلیون و 900 هزار نفر خواهد رسید. 

مصرف منظم مرکبات، نقش مؤثری در کنترل پروتئین نخاعی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر دارد از این رو مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا گریپ‌فروت به هر میانسالی توصیه می‌شود.


ارسال نظرات