شهردار تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر؛

تحلیل نقش شورای چهارم باید به دور از حب‌وبغض باشد

شهردار تبریز با اشاره به برخی اقدامات شاخص در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی سال‌های گذشته، اظهار داشت: اقدامات چشمگیر چهار سال اخیر شهر، از عملکرد قابل‌دفاع شورای چهارم حکایت دارد و ارزیابی‌ها از عملکرد این شورا، باید واقع‌بینانه و به‌دور از حب‌و‌بغض باشد.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۶۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: تفریغ بودجه چهار سال گذشته نشان می‌دهد که شهرداری تبریز در بخش بودجه مربوط به مرکز و سازمان‌ها، ۷۳۰۰میلیارد تومان درآمد داشته‌است؛ بعلاوه، در طول چهار سال گذشته، پروژه‌های عمرانی و دستاوردهای مهمی چون پایتخت گردشگری ۲۰۱۸، از افتخارات مهمی بوده که با حمایت و هدایت شورای چهارم به ثمر رسیده‌است.

وی یادآور شد: در چهار سال گذشته عملکرد اجرایی شهر، قابل‌دفاع و از نظر اجرایی، هوشمند بوده است.

شهردار تبریز با اشاره به این که اقدامات عمرانی و اجتماعی چهار سال گذشته، از نظر زمان، هزینه، تاثیرگذاری و کیفیت اجرایی، می‌تواند نسبت به دوره‌های قبل، مقایسه و تحلیل شود، گفت: تنها در چهار سال گذشته ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر اضافه شده و ۱۴۰۰ میلیارد تومان تزریق به قطار شهری تبریز تزریق شده که جهش قابل‌توجهی در تزریق اعتبارات مترو به شمار می‌رود.

دکتر نجفی  با تاکید بر این‌که موارد اشاره‌شده، تنها گوشه‌ای از اقدامات مهم چهار سال گذشته است، یادآور شد: مشکلات، همواره ممکن است روی دهد و در شوراهای پیشین نیز مواردی بوده‌است، اما مهم، هدایت شرایط به سمتی است که منافع عمومی در نظر باشد.

وی با اشاره به این‌که شمار کارکنان شهرداری تبریز در چهار سال گذشته کاهش داشته است، گفت: اقدامات مهمی که در خصوص انسجام نیروی انسانی و چارت تشکیلاتی شهرداری تبریز شده‌است، بدون در نظر داشتن نقش شورا، قطعاً به ثمر نمی‌رسید.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری تبریز، از سال ۸۲ تفریغ نشده بود و این شورای چهارم بود که این حرکت مهم را در برنامه‌وبودجه نظام‌مند ساخت.

وی به موضوع آمار نیروی انسانی شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: تعداد نیروی انسانی شهرداری تبریز در  دوره چهارم شورا کاهش داشته اما در این خصوص، گاه اظهارات غیرمنصفانه‌ای عنوان می‌شود و حتی بعضاً خود اعضای شورای چهارم نیز تحت‌تاثیر این جو قرار می‌گیرند؛ این در صورتی  است که واقعیت آمار نیری انسانی شهرداری تبریز، این‌گونه نیست.

 نجفی بیان کرد: شهرداری تبریز در سال ۹۲، ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی بانکی داشت که این رقم، امروز به ۵۰ میلیارد تومان رسیده که به زودی، بخش اعظمی از آن نیز تسویه خواهد شد؛ بعلاوه، در سال‌های اخیر درآمدهای پایدار شهرداری تبریز بر اثر جهت‌گیری سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، به ۳۰ درصد رسیده‌است.  تمام این موارد، نمونه‌هایی از عملکرد قابل‌دفاع شورای چهارم است که باید مورد توجه قرار گرفته و قدر دانسته شود.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد که واقعیت‌ها درخصوص اقدامات شورا و شهرداری، باید بدون حب‌و بغض بیان شود، در غیر این صورت، اقدامات اجرایی هر قدر هم گسترده باشد، تحت‌تاثیر سیاه‌نمایی‌ها، بارز نخواهد بود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها