نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
آبرامیان گفت:این دنباله تبلیغات صهیونیزم جهانی است که نمی خواهد آدم مومن در دنیا وجود داشته باشد به این ترتیب همه روحانی ها را کثیف و دزد نشان می دهند و اگر روحانیت را از جامعه بگیریم دین را خدشه دار کرده ایم.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۵۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
ژرژیک آبرامیان نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اتفاقاتی در فیلم ها می افتد که از نظر روانشناسی اجتماعی به آن تداعی معانی می گویند.

وی افزود: لباس روحانیت لباس پیامبر است وقتی این لباس را تن یک دزد می کنند هر چند این ممکن است طنزی ایجاد کند و عده ای را بخنداند ولی نتیجه بلافصل آن این است که در افکار عمومی و افرادی که به مسائل به صورت سطحی به مسائل نگاه می کنند این یک تداعی معانی می شود یعنی تا لباس روحانیت می بینند یاد فلان موضوع می افتند.

نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس تصریح کرد: نتیجه این فیلم ها چیست؟ به بخش های عمیق فیلم شاید کمتر توسط کسی توجه شود ولی بخش های مبتذل و سطحی آن تاثیر و هنجارشکنی مستقیم را ایجاد می کند. حالا اگر لباس روحانی مسیحیت را هم تن یک آدم شارلاتان کنیم و بحث همجنس بازی پیش بیاید.

آبرامیان افزود: این همانی تداعی معانی است و اینکه اگر فردا یک نفر روحانی مسیحی در خیابان ببیند یاد یک دزد بی سر و پا می افتد. اگر ما از بعد هنر نگاه می کنیم هنر نزد خداست و چیزی است که انسان را از آن جایگاه خودش یک قدم بالاتر می برد باید دید این فیلم ها این کار را انجام می دهند؟!

وی گفت: من با هزل و هجو این ارزش ها مخالفم که نهایتا منجر به این می شود که گروهی در اجتماع بدبین و ناراحت شوند و این تنش هایی که ایجاد می شود می تواند نتیجه ای دهد که با این وحدت کلی که نیاز کشور ماست تضاد داشته باشد.

نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس اظهار داشت: جامعه ارامنه هم حساسیت روی این موضوع دارند وگرنه این همه سر و صدا به وجود نمی آمد. گروهی از نمایندگان محترم مجلس به این عمق قضیه نگاه کرده و نگران شده اند و از مسئولان پاسخ می خواهند.

وی بیان داشت: عده ای سرمایه گذاری کرده اند و می خواهند از این باب هنر کیسه خود را پر کنند ولی از طرف دیگر عرق ملی ما و عمق فلسفی حکومت ما لازمه اش این است که هنرمند ما عمیق باشد. طنز حتما نباید هزل و هجو باشد طنز می تواند خیلی زیبا و تاثیرگذار باشد.

آبرامیان ادامه داد: جمله قشنگی داریم که می گوید به هم نخندیم با هم بخندیم. اگر این فیلم ها چنین پیامی می دهند من حرفی ندارم ولی اگر به هر قیمتی می خواهند بخندانند این ضربه زیرکانه است ای کاش خیلی روراست تر صحبت می کردند و جواب می گرفتند ولی چون پنهان است میگویند نه اینطور نیست شما هنر نمی فهمید و اینها مسائلی است که پشت این حجاب ها پنهان می شوند.

وی گفت: این دنباله همان تبلیغات صهیونیزم جهانی است که اصلا نمی خواهد آدم مومن در دنیا وجود داشته باشد به این ترتیب همه روحانی ها را کثیف و دزد نشان می دهند و اگر روحانیت را از جامعه بگیریم دین را خدشه دار کرده ایم.

ارسال نظرات