هر آنچه که در صحنه عاشورا به ثمر نشسته و تا قیام قیامت انسانیت را هدایت می‌کند در وجود شهدا متجلی شده است منتهی هر کسی یک بعدش چون شهادت، ایثار، خدمت‌گذاری‌اش را می‌گیرد اما شهدا نماد امنیت هستند.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۱۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار شاهچراغی با اشاره به اینکه در زمان جنگ نمونه‌های زیادی بر تشکیل لشکرها داشتیم که در پادگان هفت تپه با 25 هزار رزمنده بوده است عنوان کرد: با وجود این نیروها از حضور پیشکسوتان و کسانی که آن سال‌ها نقش مهمی داشتند تقریبا به جهت حضور فیزیکی خبری نیست یا کمرنگ شده‌اند.
 
سردار محمدتقی شاهچراغی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در میدانی است که در جبهه حق و اسلام این نمونه‌ها را در دنیای اسلام و انسانیت معرفی می‌کند اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم حضور پنج ساله‌ بنده در بین مردم مازندران بسیاری از شهدای این استان را درک نکردم اما حداقل شهید روح‌الله سلطانی را به اندازه‌ای می‌شناختم.

وی افزود: یادم هست روزهای نخست تشکیل سپاه استان‌ها که سال دوم حضورم در مازندران بود جلسه‌ای در تهران برگزار شد مبنی بر تشکیل 25 کربلا که این لشکر امروز با گذشته‌ای با افتخار، پرشکوه به اعتبار حضور مردم همچنان پابرجاست.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به انتخاب شهید سلطانی به سمت فرماندهی آینده لشکر 25 کربلا مازندران یادآور شد: برای آینده لشکر جلسه‌ای تشکیل شده بود که آینده این لشکر چه پیش‌بینی می‌شود و با اینکه از بیرون وارد استان شدم یک بررسی اجمالی از وضعیت لشکر داشتم به نظرم آمد که دو نفر مناسب دیده و به تهران نیز معرفی شد و شهید سلطانی یکی از آنها بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) با بیان اینکه شهید جدا از وهله قد و قامتش که زبانزد این منطقه است به لحاظ تاکتیک‌های خاص نظامی سرآمد بود، گفت: باورم بر این بوده که شهید سلطانی یک انسان مومن، پایه‌کار و تمام قد در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلام ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا بر زیبایی‌های ظاهری توجهی ندارند و به تعلقات دنیوی اهمیت نمی‌دهند، گفت: متاسفانه امروزه نقش و جایگاه کمرنگ شده به مانند شهدای خان طومان که به مانند یک موجی آمد و رفت و اگر چه ممکن است خیلی کم به آن پرداخته شد البته نه تنها شهدای خان طومان بلکه دیگر شهدا نیز در طول سال خبری از آنها گرفته نشود.

وی ادامه داد: با ورود به زندگی این آدم‌ها بر حسب ظاهر یک بچه کشاورزی بی‌سواد، دانشجو، استاد یا دکتری بوده باشند اما زیاد مهم نیست زیرا در وجود این انسان شریف که به عنوان شهید معرفی شده خدا متجلی شده است و زمانی به یک شهید نگاه می‌کنید انگار همه توصیفاتی که خداوند و ویژگی‌ها برای خودش در وصف شهدا گفته در آنها است.

شاهچراغی شهدا را از جنس عاشور و تصورشان را از علقمه و قتلگاه و عطش شفاف بیان کرد و گفت: هر آنچه که در صحنه عاشورا به ثمر نشسته و تا قیام قیامت انسانیت را هدایت می‌کند در وجود شهدا متجلی شده است منتهی هر کسی یک بعدش چون شهادت، ایثار، خدمت‌گذاری‌اش را می‌گیرد اما شهدا نماد امنیت هستند.

وی عنوان کرد: قضایای ماه رمضان در ورودی مجلس و واقعه آن کمی برخی را تکان داد حالا همین برخی‌ها هم دل‌شان نلرزید و همچنان به یاوه‌گویی‌ها و کنایه‌های ادامه می‌دهند که خیلی مهم نیست برای اینکه بر یک آیه قرآنی مبنی بر آن باور داریم.

شاهچراغی با بیان اینکه از مفسران و علما روایت است که در آن واقعه کربلا سیدالشهدا پرده‌ها و حجاب‌ها را کنار زد و گفتند این بهشت است و یارانش بهشت را دیدند عاشقانه و پاک‌باخته جان باختند شهدای ما نیز بر این جلوه‌ها به راه سیدالشهدا گام گذاشتند، افزود: شهدا نماد اطاعت از رهبری هستند، رهبری که امروزه مظهر دین و نماد اسلام ناب محمدی است.

وی با اشاره به شلیک موشک ایران به دیرالزور مقر داعشی‌ها در سوریه یادآور شد: در اخبارش مبنی به شلیک موشک‌ها مشاهده کردید و این حمله سری و محرمان نیست اگر چه قبل از این عملیات در برخی از استان‌ها برای تست این موشک‌ها شلیک داشتیم، مقام معظم رهبری معتقد بودند که موشک‌ها نقطه زن داشته باشد تا درست به هدف بخورد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) اضافه کرد: در این عملیات اما مقام معظم رهبری تاکید بر این داشتند اگر در جایی قرار شلیک کنید این خط‌ها به یک متر هم نرسد که به مردم و غیرنظامی‌ها شلیک شود وقتی یک رهبری الهی نگاهش این است و وقتی امدادهای غیبی به این مسایل برمی‌گردد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها