خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ غربی اصولا نسبت به برخی مفاهیم چون غیرت، کرامت انسانی و نشاط معنوی وحجاب خوش بین نیست گفت: بنابراین می بینید که تمامی عوامل از رسانه های عمومی گرفته تا ضوابط و قوانین دست به دست هم داده اند تا حساسیت های عمومی را نسبت به حیا ورزی کم کند.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۸۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

زهره روستا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای مسجد گوهرشاد، حامیان حجاب وندای فطرت انسان اظهارداشت: الگو می گیریم از شهیده مریم شروینی بانوی نخبه ای که در حالی که سه هفته به دفاع پایان نامه دکترای ایشان مانده بود در محضر دادگاه و قاضی با 15 ضربه چاقو به شهادت رسید و فرزند کوچکش آغوش گرم مادر را از دست میدهد و جنین 5ماهه اش نیز به هلاکت می رسد. تنها جرم این بانو محجبه بودنش است.

وی عنوان کرد: روشن است آزادی با تعریف غربی اش به رسمیت شناختن همه افراد در همه گونه سلائق نیست بلکه رهایی از همه قیود انسانی است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با بیان اینکه فرهنگ غربی اصولا نسبت به برخی مفاهیم چون غیرت، کرامت انسانی و نشاط معنوی وحجاب خوش بین نیست افزود: بنابراین می بینید که تمامی عوامل از رسانه های عمومی گرفته تا ضوابط و قوانین دست به دست هم داده اند تا حساسیت های عمومی را نسبت به حیا ورزی کم کند.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است میان جامعه اسلامی که زندگی سعادتمند ومتعهدانه را بر محوریت توحید وتقرب می جوید وجامعه ی مادی که لذت و رفاه را غایت حیات خود می داند تفاوت اساسی وجود دارد.

روستا ادامه داد: شاخص سنجش موفقیت در هرجامعه براساس همین تفاوت ها رقم می خورد به همین دلیل تدوین شاخص های غلط بر اساس امیال فردی تواند پیامدهای ناگواری بر فرهنگ و اجتماع گذارد.

وی متذکر شد: دستورهای بین المللی نمی تواند نمایانگر رشد وفضائل انسانی ، تعاون محلی و تمایل به رفتار عفیفانه باشد چه بسا تنوع و تکثر محصولات و تولیدات حامل ادبیات مدرن خود از مهمترین زمینه های توسعه ابتذال و دوری از عفاف اند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اظهارداشت: نحوه مواجهه با فرهنگ مدرن، تقویت حساسیت عمومی نسبت به عفاف و باز ترسیم شاخص های رشد فرهنگی-اجتماعی در نظام اسلامی از ویژگیهای زن نه شرقی ونه غربی است .

وی خاطرنشان کرد: الگوی سوم همان بانوی ایرانی است که رشد و تعالی خانواده و اجتماع را مدیریت و با فرهنگ مهاجم مقابله می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با اشاره به مهمترین برنامه های هفته عفاف و حجاب در سطح استان افزود: برگزاری جشن بزرگ عفاف وحجاب ایرانیان و نمایشگاه های عکس عفاف و حجاب و فروش محصولات درشهرستان های استان، برگزاری مسابقات فرهنگی در طول هفته عفاف وحجاب و دیدار از خانواده های شهدا از جمله برنامه ها است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های مطالعات زنان وخانواده، کارگاه مادران پرچم داران مقابله با جنگ نرم، کارگاه های مهارت های زندگی برای دختران جوان، اردوهای جهادی، سیاحتی و زیارتی، اهدای 7 هزار شاخه گل طبیعی و مصنوعی از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب است.

روستا، همایش پیاده روی، توزیع بلیط تئاتر جلابیب گروه چلیپا، برگزاری نشست های روشنگری، توزیع نرم افزار وکتاب های مرتبط با محصولات عفاف وحجاب و برگزاری کارگاه عفاف از دیدگاه نوروبیولوژی را از دیگر برنامه ها برشمرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها