مهمترین اقدام کانون پرورش فکری کودکان گسترش خدمات سیار روستایی است

گسترش و توسعه خدمات سیار روستایی در روستاها یکی از مهم‌ترین خدمات کانون برای بچه‌های روستایی است.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۶۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد علی یزدانشناس  در دیدار با فرماندار نور و منتخبان جدید شورای اسلامی شهر نور با معرفی فعالیت‌های کانون به تبیین ظرفیت‌های این دستگاه فرهنگی و تأثیر آن در حوزه فرهنگ پرداخت.

وی به طرح دو موضوع مالکیت زمین کانون در تملک شهرداری و توسعه فعالیت‌های کانون در روستاهای نور پرداخت و ادامه داد: عرصه زمین کانون پرورش فکری نور در تملک شهرداری بوده و این امر در عمل هرگونه ساخت و ساز و توسعه مکانی برای ارائه خدمات بیشتر در کانون را دچار مشکل می‌کند.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خواستار آن شد تا با عنایت ویژه فرماندار بتوان به نتیجه مطلوبی در جهت گسترش و نوسازی بنای کانون رسید.

یزدانشناس به فعالیت کتابخانه سیار روستایی کانون اشاره و تصریح کرد: گسترش و توسعه خدمات سیار روستایی در روستاها یکی از مهم‌ترین خدمات کانون برای بچه‌های روستایی است.

وی با بیان اینکه در صورتی که مسئولان شهری بتوانند وسیله نقلیه کتابخانه سیار روستایی را تأمین کنند، مجوز جذب و سایر موارد این مهم از سوی ادارهکل کانون مازندران انجام می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این طرح بتوان خدمات کانون را در روستاهای نور توسعه بخشید.

هادی خنجری فرماندار نور  گفت: کانون نهادی موفق و تأثیرگذار در حوزه فرهنگی است و همه مسئولان و دستگاه‌ها باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی احساس تکلیف کنند.

وی با اشاره به خلاقیت‌پروری فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، تبیین کرد: ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان بسیار مهم و ضروری است.

خنجری بیان کرد: در آموزش و پرورش تمرکز بر روی کتاب‌های درسی و امتحانات است، اما یکی از جاهایی که در خلاق‌سازی کودکان بسیار موثر بوده، کانون است، کودکانی که کانونی بزرگ می‌شوند در آینده زندگی موفقی خواهند داشت.

فرماندار نور با بیان اینکه کانون جایی است که استعدادهای کودکان و نوجوانان شناسایی و پرورش می‌یابد، افزود: با ایجاد تحولات بیشتر در کانون شهرستان نور می‌توانیم شاهد رشد و بروز هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای بچه‌ها باشیم.

وی افزود: تا جایی که بتوانیم به کانون نگاه ویژه خواهیم داشت، چراکه همکاران کانون از نیروهای کیفی، همراه و فعال هستند و ارتباطات خوبی را با حوزه‌های مختلف رقم زده اند و کمک یار مجموعه فرمانداری هستند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار