خبرهای داغ:
جلسه هم اندیشی و بررسی فضای مجازی شهرستان برگزار شد و اصحاب رسانه در این جلسه ضمن اعلام مشکلات خود، از مسئولان خواستار برقراری ارتباط بیشتر با رسانه ها و داشتن روحیه نقدپذیری شدند.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۵۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ جلسه هم اندیشی و بررسی فضای مجازی شهرستان با حضور اصحاب رسانه شهرستان برخوار در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برخوار برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برخوار در این جلسه ضمن خیر مقدم گویی به حاضران، عنوان کرد: با توجه به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی به خصوص کانال و گروه های تلگرامی در شهرستان برخوار و در دسترس بودن این فضا برای اکثر مردم بالاخص قشر جوان و نوجوان و آسیب های زیادی که این فضا تا کنون در سطح شهرستان و حتی کل کشور ایجاد کرده، می طلبد مسئولان و گردانندگان سایت های خبری و کانال های تلگرامی از انتشار اخباری که باعث ایجاد ترس، تشنج و واهمه در سطح شهرستان می شود و امنیت شهرستان را دچار مشکل می کند، خودداری کنند.

داوود صابری در ادامه تاکید کرد: مسئولان سایت های خبری و مدیران کانال های تلگرامی و روزنامه های شهرستان از انتشار اخباری که از صحت و سقم آن مطمئن نیستند جدا خودداری کنند.

وی در ادامه از مسئولان سایت های خبری، کانال های تلگرامی و نشریات شهرستان درخواست کرد به منظور آگاهی رسانی عموم مردم در خصوص معضلات و مشکلات شهرستان از جمله اعتیاد به مواد مخدر، کالای قاچاق، فضای مجازی و ماهواره، مشروبات الکلی، طلاق و افزایش فرهنگ عمومی جامعه تلاش کرده و اقدامات خود را در این زمینه ها وسیع تر کنند.

صابری همچنین از اصحاب رسانه شهرستان خواست در ارتباط با صرفه جویی در مصرف آب و برق و معرفی شهرستان از جهات مختلف مانند میراث فرهنگی، مشاهیر و هنرمندان شهرستان، صنعت شهرستان و… نسبت به درج مطالب و مقاالات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان سخنان خود خواستار راه اندازی کانال تلگرامی به منظور معرفی ظرفیت های موجود شهرستان از قبیل صنعت (سنگ و آجر و…)،صنایع دستی و … شد.

خانم وزنه نماینده فرماندار شهرستان برخوار در ادامه ضمن تشکر از همکاری اصحاب رسانه از برگزاری جلسه تقدیر از اصحاب رسانه و فضای مجازی شهرستان برخوار در مردادماه در محل فرمانداری شهرستان خبر داد.

مسئولان سایت های خبری، کانال های تلگرامی و نشریات شهرستان در پایان مطالب و مشکلات خود را بیان کردند که عدم نقد پذیری مسئولان ادارت و مدیران و رؤسای دستگاه های شهرستان، عدم همکاری مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در خصوص ارسال اخبار دستگاه از جمله این مشکلات بود.

عدم شناخت مسئولان نسبت به قوانین و مقررات مطبوعات و عدم حمایت و کمک های مالی از طرف مسئولان شهرستان برای چاپ نشریات از دیگر مشکلاتی بود که مسئولان رسانه های شهرستان به آن ها اشاره کرده و خواستار پیگیری و حل آن ها شدند.

در پایان این جلسه مقرر شد کلیه نشریات مکتوب، سایت های خبری و کانال های تلگرامی نسبت به معرفی شهرستان، ظرفیت های آن، صنایع دستی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهرستان مطالب مفید و کاربردی درج کنند، همچنین با توجه به تاکید اصحاب رسانه شهرستان نسبت به  عدم  انتقاد پذیری اکثر مسئولان شهرستان و همکاری نداشتن در ارتباط با ارائه اخبار و عملکرد دستگاه ها، مقرر شد در جلسه شورای اداری شهرستان توسط فرماندار مطالبی در این خصوص مطرح و این موضوع به صورت جدی عنوان و پیگیری شود.

همچنین با توجه به اینکه نشریات مکتوب به علت کمبود بودجه در سال های اخیر موفق به چاپ منظم نشده اند، خواستار همکاری توسط فرمانداری شهرستان و شهرداری ها در این خصوص شدند و مقرر شد جلسه آموزشی با حضور روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شود.

در ادامه مقرر شد شهرداری ها و ادارات که قصد چاپ عملکرد و فعالیت های خود را دارند از ظرفیت و پتانسیل نشریات شهرستان استفاده کنند، همچنین مقرر شد مسئولان سایت های خبری و کانال های تلگرامی در صورت مشاهده گروه ها و کانال های تلگرامی با محتوا و مطالب مبتذل و مستهجن نسبت به معرفی این گروه ها به این اداره و پلیس فتا در شهرستان اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها