خبرهای داغ:

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شاهرود با موضوع بازماندگان از تحصیل

جلسه شورای آموزش و پرورش شاهرود با حضور تمامی اعضا و شورای معاونین در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۵۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه شورای آموزش وپرورش با حضور تمامی اعضا وشورای معاونین مدیریت درسالن جلسات این مدیریت برگزار شد در این جلسه در خصوص پروژه مهر درسال تحصیلی 96-97 وروند اجرای هدایت تحصیلی و بازماندگان از تحصیل بحث و تبادل نظر شد.

حمیده محبی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش ها و حضور جدی و صمیمی رئیس شورای آموزش و پرورش و معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و دیگر اعضا اظهار کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در سال های اخیر به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده در اسنادی همچون منویات مقام معظم رهبری، سند چشم انداز 20 ساله کشور، سند تحول بنیادین ، سند راهبردی معاونت آموزش ابتدایی و مفاد تفاهم نامه منعقد شده با معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه و استان، اقدام به اجرای طرح شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل کرده و توانسته است با پوشش تحصیلی بالای 7/99% مقام اول را در بین استان های دیگر کسب نماید.

وی افزود: در جهت تحقق هرچه بهتر شعار عدالت محوری و ایجاد فرصت های برابر تربیتی و آموزشی باید همه ادارات و مسئولین ذیربط دست به دست هم داده و با همکاری و هم سویی بیشتر و بهتر موانع حضور کودکان لازم التعلیم را در مدارس ابتدایی فراهم نمائیم.

محبی با اشاره به اینکه منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی می تواند ترک تحصیل دانش آموزان باشد بر ضرورت توجه جدی همه دستگاه ها به این امر مهم تاکید نمود.

وی عوامل دخیل در ترک تحصیل را در چند شاخه تقسیم بندی کرد و ادارات مرتبط با هر سر شاخه را جهت تشکیل جلسات  جدی تر با حضور فرماندار محترم و اعضای شورا خواستار شد.

محبی در ادامه ضمن بر شمردن عوامل موثر در ترک تحصیل دانش آموزان در قالب چند شاخه توجه و همکاری ادارات و دستگاه های مرتبط با هر شاخه را جهت تشکیل جلسات جدی تر و کاربردی تر با حضور فرماندار و سایر اعضای محترم شورا خواستار شد.

معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به عوامل موثر در ترک تحصیل که در 4 گروه تقسیم بندی می شوند گفت: مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی-اجتماعی، مشکلات خانوادگی و مشکلات جسمی است.

وی با اشاره به دستگاه های مرتبط که می توانند کمک شایانی به این امر نمایند عنوان کرد: اداره بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی معاونت های مواد مخدر و امور زندان ها، اداره ثبت احوال، اداره کار و امور اجتماعی، علوم پزشکی و بهداشت، بخشداران، دهیاران و شورای اسلامی روستاها است.

در پایان این جلسه مصوب گردید که در جلسه آینده شورا 4 اداره دعوت شدند و همچنین به تمام بخشداران، دهیاران و شوراهای روستا ابلاغ گردد که نباید هیچ تارک تحصیل یا بازمانده از تحصیلی در روستاها وجود داشته باشد و به محض شناسایی به آموزش و پرورش معرفی گردند.

در این جلسه همچنین در مورد اقدامات وبرنامه های آموزش وپرورش در زمینه اوقات فراغت و روند ثبت نام دانش آموزان درسال تحصیلی 96-97 بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها