رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود:
با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما و امکان آتش سوزی در اراضی ملی کارشناسان این اداره در این خصوص نسبت به برگزاری کلاسهای ترویجی و آموزشی در خصوص اطفاءحریق در 20 پلاک در 3 ماهه اول سال جاری اقدام نموده اند .
کد خبر: ۸۸۸۳۹۰۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با بیان اینکه درخواست مهاجرت معکوس از کلان شهرها به روستاهای این شهرستان چشمگیر می باشد گفت: بر اساس درخواست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای خالی از سکنه و یا دارای خانوار زمین هایی از اراضی ملی طبق درخواست و ارسال نقشه و پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان این اداره ، محدوده های مشخص شده در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد تا به متقاضیان واجد شرایط که اقدام به مهاجرت معکوس نموده اند واگذار گردد.

علی داداشی افزود: با این کار از تخریب و تصرف اراضی ملی و بکر توسط افراد سودجو در روستاهای خالی از سکنه جلوگیری به عمل می آید.

وی با تاکید بر برخورد جدی و مطابق قانون با عاملین آتش سوزی منابع طبیعی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما و امکان آتش سوزی در اراضی ملی کارشناسان این اداره در این خصوص نسبت به برگزاری کلاسهای ترویجی و آموزشی در خصوص اطفاءحریق در 20 پلاک در 3 ماهه اول سال جاری اقدام نموده اند .

وی افزود : 11 عدد تابلوهای هشدار دهنده در مناطق بحرانی وقوع آتش سوزی در سطح شهرستان نصب گردیده و 7 مورد اطلاعیه آتش سوزی به روستاها توسط کارشناسان ارسال گردیده است.

داداشی در خاتمه نسبت به آگاه سازی بهره برداران و کشاورزان از عرصه های ملی را از برنامه های این اداره برشمرد و گفت : بهره برداران نسبت به جلوگیری از وقوع آتش سوزی در زمین های کشاورزی و عرصه های ملی اقدام نموده و در جهت حفظ و حراست از منابع ملی و اطفاء حریق و حفظ گونه های گیاهی موجود در منطقه همکاری لازم را با این اداره به مرحله ظهور برسانند.

ارسال نظرات