خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو سفر به استان اصفهان با آیت الله ناصری از علما و رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) اصفهان دیدار کرد.
کد خبر: ۸۸۸۳۸۲۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ سید رضا صالحی امیری در این دیدار، آیت الله ناصری را از سرمایه های نظام دانست و خطاب به این مجتهد گفت: ما همیشه نسبت به نفوذ کلام شما احساس دین می کنیم.
وی با اشاره به یک قرن فعالیت انجمن مفاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آیت الله ناصری درخواست کرد که این مجتهد اجازه دهد انجمن یاد شده طی برنامه ای وی را به عنوان یکی از بزرگان و مفاخر ایران به جامعه و نسل جدید کشور معرفی کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معرفی بزرگان کشور در زمینه دین، علم، اخلاق، ادب و شعر به جامعه از رسالت های انجمن مفاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: نسل جدید باید بداند که چه کسانی سرمایه های فرهنگی و دینی کشور هستند.
صالحی امیری افزود: نسل جوان از سرمایه های خود فاصله گرفته و وظیفه ما متولیان است که با شناسایی ریشه غفلت ها، جوانان را به سمت سرمایه های دینی و معنوی خود بازگردانیم.
وی تصریح کرد: تنها راهکار برای پر کردن این خلاء، بازگشت به ریشه های فرهنگی، دینی و معنوی که همانا قرآن و عترت است، می باشد.
وی به تجدید چاپ آثار آیت الله ناصری بویژه مباحث اخلاقی اشاره کرد و گفت: آثار علمی این مجتهد برای جوانان از جذابیت ویژه ای برخوردار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های این وزارتخانه در حوزه دینی و قرآنی اشاره کرد و گفت: هم اکنون به همت سازمان اوقاف، هشت هزار امامزاده در کشور به قطب فرهنگی تبدیل شده است.
وی هدفگذاری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که از تاکیدات و توصیه های رهبر معظم انقلاب است را از دیگر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و افزود: آمار حافظان قرآن کشور از یک جز تا سی جز به حدود ۲ میلیون نفر رسیده است.
صالحی امیری همچنین به فعالیت های حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بودجه امسال این معاونت ۱۰۰ درصد افزایش یافته است زیرا معتقدیم تنها راه پاک کردن آلودگی های جامعه، بازگشت به قرآن و عترت است.
وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر ۲۳ هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور زیر نظر ائمه جماعات در زمینه های امور فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را از دیگر اقدام های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: هدف از تشکیل این بنیاد، اشاعه فرهنگ رضوی(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۷۷ کشور برنامه های فرهنگ رضوی برگزار و در ایران نیز بیش از ۲ هزار برنامه در ۳۱ استان در سال اجرا می شود.
آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی نیز در این دیدار برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه معرفی مفاخر علمی و دینی کشور را مطلوب دانست و گفت: اینکه به فکر اشخاص و فضای معنوی مملکت هستید، خیلی خوب است.
رئیس حوزه علمیه ولی عصر (عج) اصفهان همچنین طرح تربیت حافظان قرآن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر طرح های خوب این وزارتخانه برشمرد و گفت: این در حالی است که تا قبل از انقلاب تنها ۳ نفر در ایران حافظ کل قرآن بودند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در مسیر اهداف و برنامه ها، یکسری مشکلات روی می دهد توصیه کرد که با توسل به امام زمان (عج) بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد.
سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشبه به منظور حضور و سخنرانی در آیین پایانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اصفهان سفر کرده است.
دیدار با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، بازدید از پروژه سالن اجلاس شهید کشوری و نیز حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به اصفهان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها