مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان گفت:ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند عزم جدی مردم و نهادهای فرهنگی است
کد خبر: ۸۸۸۳۷۶۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "عبداله طالبی"؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان ،در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از مقوله‌های مهم اجتماعی در جامعه اسلامی است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه با بیان اینکه حجاب در مصون‌سازی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند،گفت: حفظ حجاب و عفاف هم در بین بانوان و هم در بین آقایان باید به عنوان یک ارزش تلقی و رعایت شود چراکه این مهم دوجانبه دارد یکی جنبه فردی و شخصی ودیگری جنبه عمومی که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با تاکید بر مصونیت بخش بودن حجاب و عفاف در برابر آسیب های اجتماعی افزود:ترویج فرهنگ اسلامی حجاب و عفاف نیازمند عزم جدی مسئولین و نهادهای فرهنگی ومردم است.

وی اضافه کرد: امروزه دشمن درصدد نفوذفرهنگی و جنگ نرمی است که ارزش های اسلامی را مورد هدف قرار داده و نقشه‌های شوم خود را عملیاتی کرده است و در این راستا نیز با ترویج سبک زندگی غربی در شبکه‌های اجتماعی ،حجاب و عفاف جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان با اشاره به اینکه حجاب امنیت فرد را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: حفظ عفاف و حجاب در جامعه موجب پیشگیری از ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود و کمال شخصیت و شرافت انسانی را به همراه دارد.

طالبی یادآور شد: مهم‌ترین راهکار برای ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب که می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد، آموزش و الگوسازی است.

وی با اشاره به بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌زهرا‌(س) مطرح کرد: این بانوی بزرگ بعنوان یک الگوی کامل است که می‌طلبد زنان جامعه ما نیز راه، سیره و منش این بانو را سرلوحه زندگی خود قرار داده و در این راستا گام بردارند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان تصریح کرد: راه استقلال و شکوفایی استعدادهای زنان در جامعه از طریق عفاف و حجاب محقق می‌شود چراکه با حفظ حجاب زن، شخصیت و جایگاه اجتماعی و انسانی آن در جامعه مصون می‌ماند.

ارسال نظرات