مصطفی برزگر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان ایلام؛
حجت الاسلام مالمیر گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید برای خدا گام بردارند چرا که همت داشتن برای انجام این امر خطیر در واقع معامله با خداست، اگر کارشان خالصانه برای خدا باشد و در این مسیر الهی سیلی هم بخورد این سیلی خوردن به خاطر خدا است و قطعا ثوابی بسیار عظیم خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۸۳۷۴۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین مالمیر، نماینده دفتر ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی از ایلام، در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج دانشجویی از ایلام اظهار داشت: در امر به معروف و نهی از منکر باید قاطعیت و صراحت داشت و بدون ترس و واهمه حرف و کار و خود را پیش ببریم و شکی در ثواب و اثربخش بودن این مهم نداشته باشیم.

حجت الاسلام مالمیر با تاکید بر اینکه ابراهیم خلیل علیه السلام اسطوره امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: ابراهیم خلیل به پدر و بزرگان قومش گفت: " این تماثیل که آنها را عبادت می کنید اشتباه است و گناه دارد و باید خدای یگانه را پرستش کنید نه این بتان ساخته دست خود را بپرستید و اینگونه امر به معروف و نهی از منکر را از اقوام و خویشاوندان نزدیک خود آغاز نمود و پدر و خویشان خود را بر یکتا پرستی دعوت نمود و آغازگر امر به معروف و نهی از منکر در زمان خویش بود.

وی افزود: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند باید از ریشه خالصی برخوردار باشند، در این امر خطیر شرایط سنی مطرح نیست بلکه همگان در این واجب فراموش شده باید سهیم باشند.

حجت الاسلام مالمیر گفت: باید برای خدا گام بردارید چرا که همت داشتن برای انجام این امر خطیر در واقع معامله با خداست.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی ایلام گفت: با دعوت به معروف و بازداشتن از منکرات مردم را با شخصیت وجودیشان آشنا می کنیم که چقدر منزلت انسان ها بالا است

حجت الاسلام مالمیر افزود:حضرت علی(ع) می فرماید: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند و بر حدود خداوند متعال محافظت نماید یک سوم مصلحت دنیا و آخرت برای اوست و همچنین پیامبر عظیم الشان اسلام در مورد قوم یا گروهی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند از بهترین قومی است.


وی افزود: اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را قاطعانه در جامعه اجرا کند دیگر کسی جرات ندارد علنا اظهار تجلی گناه نماید، فریضه امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای الهی بوده و وظیفه یک نفر و یا چند نفر نیست بلکه آحاد مردم جامعه باید به نحوی خود را آمر به معروف و ناهی از منکر بدانند تا به مرور جامعه اصلاح شود.

حجت الاسلام مالمیر افزود: نیت برای خدا باشد،کار برای خدا باشد،تمام مردم امر کنند، جامعه درست می شود.پیامبر اکرم(ص)می فرمایند:" زمانی که امر به معروف نمی کنید تبعیت از اهل بیت نمی کنید،خداوند اشرار را به شما مسلط می کند".

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر قطعا لوازم بالا بردن دعا را فراهم می کند، به چند آیه از قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: در کنار توصیه به نماز ،زکات و احسان به والدین،امر به معروف و نهی از منکر آمده است کسی که امر به معروف نمی کند دعاهایش مستجاب نمی شود

حجت الاسلام مالمیر به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرماید: "و ما اعمال البر کلها و جهاد فی سبیل الله عند الامر بالمعروف و النهی المنکر الا فتنه فی بحر لحی" ؛ هر چی نیکی و کار خوب است و همچنین جهاد در راه خدا در نزد امر به معروف و نهی از منکر مثل آب دهان در برابر دریاست.این حدیث از مولای متقیان علی(ع) نشان از این دارد که امر به معروف و نهی از منکر در جایگاه بالایی قرار دارد و تا آنجا که حتی بالاتر از جهاد در راه خدا پاداش دارد.

وی گفت : آمران به معروف و ناهیان از منکر اگر کارشان خالصانه برای خدا باشد، و در این مسیر الهی سیلی هم بخورد این سیلی خوردن به خاطر خدا است و قطعا ثوابی بسیار عظیم خواهد داشت.


نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی ایلام به فرموده امام علی(ع) در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: که تمام اعمال خوبی که در راه خدا انجام بدهی مانند جهاد در در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در وسط دریا است. خداوند به حضرت شعیب فرمود من 100 هزار نفر از امت تو را می خواهم هلاک کنم که از این تعداد 60 هزار نفر از افراد خوب امتت هستند حضرت شعیب علتش را از خداوند پرسیدند، خداوند متعال فرمود: آنها پابه پای گناهکاران جلو آمدند و با سکوت عمل زشت آنان را تایید کردند


وی ابراز داشت: با زبان نرم و لین "قولو قولالینا" باید تذکر دهیم اگر امر و نهی با خشونت همراه نباشد،مردم نیز آن را می پذیرند.اگر رسول الله اخلاق حسنه نداشت ،همه از اطراف حضرت پراکنده می شدند.


حجت الاسلام مالمیر گفت: امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد باید معروف را شناخت منکر و گناه را نیز شناخت باید بدانید چه چیزهایی در جامعه از مصادیق منکر است ، تمام امورواجب و مستحب معروف به حساب می آیند و تمام امور حرام از مصادیق منکر در جامعه به شمار می آیند.باید گفت که مکروهات در جامعه منکر نیستند و فقط اعمال حرام از مصادیق منکراست.


حجت الاسلام مالمیر اضافه کرد: بهترین توشه بعد از نماز و نیکی به والدین،امربه معروف و نهی از منکر است که در کنار این اعمال آمده است.نگذارید برکات از جامعه ما کم شود علت عدم استجابت دعا نبود امر به معروف و نهی از منکر است.


وی اظهار داشت: پس از اینکه امر به معروف و نهی از منکر راشناختید، تذکر لسانی بدهید اگر چندین نفر تذکر دهد دیگر کسی جرات انجام گناه را ندارد،احتمال تاثیر بدهیداما اگر می دانید تاثیر ندارد اشکال ندارداظهار ناراحتی قلبی کافی است همین که در وجودت ناراحت باشی کفایت می کند. وظیفه ما امربه معروف و نهی از منکر لسانی است ، اگر تذکر به موقع بدهید جامعه اصلاح می شود.

حجت الاسلام مالمیر گفت: اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای عموم مردم روشن شود، معلوم خواهد شد یکی از موثرترین، ، کارآمدترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجرایی است.

وی با بیان اینکه در روایات دینی ما آمده است که ترک امر به معروف میزان نزول برکات الهی را کاهش می دهد،گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید بدون برخورد سلبی و با اخلاق حسنه در جامعه نهادینه کرد.

حجت الاسلام مالمیر تاکید کرد: بایستی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر حاکم باشد چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک قوم را از اختلال و فساد نجات می دهد و حتی اگر کسی نداند کاری که انجام داده منکر است ، او را آگاه می کنند و از منکر دست برمی دارد و یا عکس همین قضیه اگر کسی نداند چه کاری شایسته و معروف است که انجام دهد او را آگاه ساخته و شخص دیگر کار معروف و شایسته را انجام دهد.

ارسال نظرات