نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد
شهریاری گفت: قانون داریم که دستگاه های نظارتی باید این قانون 3 دردصد جذب معلولان را پیگیری و بر اجرایی شدن آن نظارت داشته باشند که با کمال تاسف به این موضوع ورود نکردند.
کد خبر: ۸۸۸۳۶۶۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با نرخ بیکاری معلولان که 3.5 برابر بیشتر از سایر افراد است اظهار داشت: متاسفانه دستگاه های اجرایی هیچ احساس مسئولیتی از نظر اخلاقی و وجدانی نسبت به معلولان که در جامعه تظر حمایت هستند نمی کنند.

وی افزود: برخی مسئولان گمان می کنند یک فرد معلول هیچ کارآیی ندارد درحالیکه یک معلول ممکن است مانند یک انسان سالم خدمات را ارائه دهد با وجود اینکه از ناحیه ای هم دچار نقص عضو باشد اما بقیه اعضای بدنش سالم است و می تواند به خوبی کار انجام دهد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه دستگاه های اجرایی تمایلی به استفاده از خدمات معلولان عزیز ندارند ما قانون داریم که دستگاه های نظارتی باید این قانون 3 دردصد جذب معلولان را پیگیری و بر اجرایی شدن آن نظارت داشته باشند که با کمال تاسف به این موضوع ورود نکردند.

شهریاری تاکید کرد: دیوان محاسبات اداری باید در مورد استخدام معلولان حساسیت نشان دهد و نظارت جدی از سوی دستگاه های ذیربط بر این مسئله انجام شود.


ارسال نظرات