معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:
بوشهرـ سهراب انبارکی معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: دانشگاه های معتبر دنیا حجاب را تعریف کرده است و برای پوشش دختران قانون تعریف و مطرح کرده است که دانشگاه ها جای هوس بازی نیست اما آیین نامه های حجاب در دانشگاه های ما اجرایی نمی شود و در حال خاک خوردن است.
کد خبر: ۸۸۸۳۶۴۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛سهراب انبارکی معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: از زمانی که انسان خلق شد از سوی پروردگار وحی می رسد که حجاب رعایت شود و در قرآن کریم آیات متعددی درموضوع حجاب زنان و دختران با فعل امر بیان شده است.

وی افزود: امروز شاهد موضوعی هستیم که حتی کشورهای غربی که متولی بدحجابی هستند به این نتیجه رسیده اند که برای پیشرفت کشور باید حجاب رعایت شود.

انبارکی بیان کرد: در دانشگاه های معتبر دنیا حجاب را تعریف کرده است و برای پوشش دختران قانون تعریف و مطرح کرده است که دانشگاه ها جای هوس بازی نیست اما آیین نامه های حجاب در دانشگاه های ما اجرایی نمی شود و در حال خاک خوردن است.

وی افزود:حجاب موضوع فطری است و نمی توان از آن دور بود و منحصر به دین اسلام نیست، تفاوت ما و غربی ها این است که اسلام بر اساس فطرت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: اگر حجاب را فقط به نام دین اسلام بیان کنیم به حجاب ظلم شده است، همه ادیان الهی توجه به حجاب دارند به طوری که در مسیحیت و یهودیت توجه به حجاب کمتر از اسلام نیست و حتی سخت تر از اسلام است.

وی افزود: مقوله حجاب در ایران علاوه بر اینکه جنبه دینی دارد جنبه ملی نیز دارد و مسئله بسیار مهمی است.

انبارکی تصریح کرد: جامعه ایران پیوسته محجبه بوده است و اسلام این حجاب را جهت داد و جایگاه آن را رسما مشخص کرد.

وی افزود: اگر فکر می کنیم که حجاب چادر مشکی است اشتباه کرده ایم چرا که این شکل حجاب است و محتوای حجاب همان عفت و پاکدامنی است که از محصول حجاب به حساب می آید.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: رضا خان علارغم اقداماتی که در ایران انجام داد به اهداف خود نرسید، امروز دشمن نتوانست حجاب را از زنان ایرانی بگیرد.

وی افزود: واقعیت های امروز جامعه چیز دیگری است چرا که دشمن فهمید از طریق کار قهری نمی تواند ورود کند با عملیات ضد فرهنگی ورود کردند و متاسفانه در جاهایی موفق بودند، در این زمان ما باید در مقابل تز آن ها آنتی تز داشته باشیم..

انبارکی اظهار کرد: با برنامه هایی که طرح شده است می خواهند نشان دهند حجاب موجب عقب ماندگی می شود در حالی که با نگاه به گذشته می آموزیم که اوج پیشرفت کشورها زمانی بود که حجاب امری مهم بود و امروز حفظ کردن مولفه حجاب و عفاف کار ایجابی و فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به عقبه دینی  استان بوشهر می شود اقداماتی نسبت به استان های دیگر انجام داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اذعان داشت: برخی دختران عوامل پیشرفت خود را در حجاب می بینند و به حجاب اعتقاد دارند اما در عمل طور دیگری مشاهده می شود و این نتیجه مد در جامعه است.

وی افزود: همه تشکیلات برای عملیاتی کردن حجاب در جامعه باید حضور داشته باشند و برنامه هایی انجام دهند تا این حجاب که محدودیت نیست و مصونیت است را به سرانجام برسانیم.

انبارکی گفت: حجاب موضوعی است که آتش دشمن از طریق شبکه های اجتماعی، ماهواره ها به آن ریخته شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به برنامه های هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: 400 برنامه در هفته عفاف و حجاب تدارک دیده شده است که اغلب این برنامه ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه ها گفت: در این هفته برنامه هایی همچون مسابقات ورزشی، کارگاه ها و نشست هایی برای جوانان، نمایشگاه عفاف و حجاب، مانور عفاف و حجاب و ایستگاه های مشاوره برگزار می شود.

انبارکی بیان کرد: گردهمایی عفاف و حجاب چهارشنبه (21 تیر) در پارک جفره علی باش بوشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات