مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:
قرآن کامل‌ترین کتاب سعادت است که به دست بشر رسیده و بنا به اذعان همه ادیان در جامعیت آن و انسان‌ساز بودنش هیچ شکی نیست.
کد خبر: ۸۸۸۳۶۰۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در نشست با مدیران خانه‌های نور و رابطان منطقه‌ای خواهران که با موضوع طرح قرآن ١٤٥١ برگزار شد، گفت: در بسیاری از اندیشکده‌های دنیا از این کتاب آسمانی استفاده می‌شود تا علمی که برای بشر در آن وجود دارد را استخراج کنند و مورد استفاده قرار دهند.

مرتضی مقدمی با اشاره به سطوح مختلف استفاده از قرآن کریم، افزود: نازل‌ترین سطح آن روخوانی و روان‌خوانی قرآن است و در عالی‌ترین سطح به تدبر، تامل و تعمق در آن پرداخته می‌شود.

وی تشکیل گروه‌های الحادی را نتیجه برداشت‌های ناصحیح از قرآن دانست و اظهار داشت: در این گروه‌ها قرآن خوانده می‌شود ولی در آن تدبر و تعمقی صورت نمی‌گیرد که همین امر در کشورهایی چون سوریه و عراق، ویرانی‌های بسیاری بر جای گذاشته است چون منبع و منشاء اصلی قرآن را به درستی برداشت نکرده‌اند.

مقدمی برداشت درست از قرآن را منجر به شفا و رحمت برای همه اعلام تصریح کرد: مجلس آمریکا ٢٠٠ میلیون دلار برای تهاجم فرهنگی در ایران تصویب کرده که یکی از راه‌های آن تهاجم به قرآن کریم است در حالی که اگر مسلمانان به این کتاب رویکرد دیگری داشته باشند مطمئنا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و این مستلزم آن است که ما نسبت به قرآن جدیت داشته و از نازل‌ترین سطح استفاده از آن به سمت تدبر و تامل در آن پیش رویم.

وی ایجاد این تغییر نگرش را وظیفه والدین دانسته و ادامه داد: حق فرزند بر والدین این است که نام نیکو برای وی انتخاب کرده و به فرزندان خود آموزش قرآن بدهد.

این مقام مسئول از برنامه دستگاه‌های مختلف برای تدبر و تامل در قرآن یاد کرده و گفت: هر نهادی بر اساس ظرفیت خود تلاش دارد تا این نهضت را به درستی انجام دهد و چندین سال است که طرحی با نام ١٤٥١ اجرا می‌شود و هر سال یک یا دو سوره انتخاب شده و مفاهیم آنها مورد تعمق قرار می‌گیرد. بر این اساس امسال دو سوره ملک و واقعه انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم این طرح را در استان زنجان به خوبی اجرا کنیم.

گفتنی است طرح فوق دارای سابقه ده ساله بوده و ١٤٥١ سال قبل قرآن کریم بر پیامبر اسلام(ص) نازل شده است.

ارسال نظرات